پنج دلیل برای آنکه بدانید گلکسی S7 نسبت به ال‌جی G5 برتر است!

 

galaxy-s7-vs-g5

پس از ماه‌ها انتظار و شایعه و خبر بالاخره ال‌جی و سامسونگ از پرچم‌داران جدید خود رونمایی کردند، بر خلاف سال گذشته امسال تغییرات ال‌جی در پرچمدارش بسیار بیش‌تر از سامسونگ بود و به نوعی شاهد رخ دادن پروژه صفر اما این بار برای ال‌جی بودیم. بدنه‌ای کاملا فلزی، دوربین دوگانه و سخت‌افزار قدرتمند از نکات مثبت ال‌جی G5 است؛ در سمت دیگر ماجرا گلکسی S7 قرار دارد. در این پرچم‌دار هرچند تغییرات در طراحی بسیار کم هستند اما سخت‌افزار کاملا دگرگون شده و شاهد یک اسمارت‌فون قدرتمند و فوق‌العاده هستیم. گذشته از سخت‌افزار، در بخش دوربین شاهد استفاده از یک سنسور 12 مگاپیکسلی هستیم که به وسیله فناوری‌های جدید می‌تواند پا به پای سایر پرچم‌داران و حتی فراتر از آن‌ها عمل کند. در ادامه با 5 دلیل برتری گلکسی S7 نسبت به ال‌جی G5 آشنا می‌شویم.

1- ضد آب بودن

galaxy-s7-waterproof

سامسونگ در سال گذشته با حذف ویژگی ضد آب بودن از گلکسی S6، آن‌هم پس از آن‌که گلکسی S5 دارای چنین ویژگی‌ بود، رسما یک عقب‌گرد بسیار مهم کرد، کاربران زیادی هستند که وجود این قابلیت را یک امتیاز بسیار مثبت در نظر می‌گیرند و حذف این ویژگی از گلکسی S6 موجب شد این دسته از کاربران قید خرید پرچم‌دار سامسونگ با آن همه ویژگی مثبت را بزنند و سراغ دیگر کمپانی‌ها بروند. گویا سامسونگ در S7 متوجه اشتباه خود در نسل پیشین شده و شاهد بازگشت دوباره این قابلیت در پرچم‌دار جدید هستیم. گلکسی S7 توانسته مجوز IP68 را دریافت کند که این اسمارت‌فون را در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌سازد، در مقابل پرچم‌دار ال‌جی توان رقابت با آب را ندارد و در صورت غرق شدن در آب به راحتی شما را تنها می‌گذارد.

2- نمایشگر با چگالی پیکسلی بیشتر و فناوری محافظ جدیدتر

S7

هر دو اسمارت‌فون گلکسی S7 و ال‌جی G5 از وضوح QHD استفاده می‌کنند و این موضوع چند سالی می‌شود که به یک استاندارد در پرچم‌داران این دو کمپانی مبدل گشته است، نمایشگر گلکسی S7 با اندازه 5.1 اینچی خود حدود 0.2 اینچ از ال‌جی G5 کوچکتر است و با توجه به استفاده از از یک میزان رزولوشن توانسته چگالی پیکسلی بیشتری (577 در مقابل 554) را به‌دست آورد؛ البته شاید این تفاوت پیکسل اصلا قابل مشاهده نباشند. از نظر فناوری محافظ صفحه‌نمایش، G5 از نسل 4 گوریلا گلس استفاده می‌کند در حالی که رقیب هم میهنش گلکسی S7 مجهز به پنجمین نسل از گوریل شیشه‌ای است. البته رقابت دیرینه امولد و IPS نیز بماند، در این رقابت حداقل از نظر میزان مصرف انرژی، پیروزی از آن پنل‌های امولد است.

3- باتری قدرتمندتر

Samsung-Galaxy-S7-Battery-Life-What-to-Expect

تجربه ناکام ال‌جی G4 در بخش باتری موجب شد ال‌جی امسال کمی بیش‌تر به بخش باتری اهمیت دهد؛ هرچند در ظاهر شاهد کاهش 200 میلی‌آمپری باتری هستیم و هم اینک G5 با یک باتری 2800 میلی‌آمپری چراغ خود را روشن نگه می‌دارد، هنوز آزمایش خاصی روی باتری دو اسمارت‌فون گلکسی S7 و ال‌جی G5 انجام نشده اما با توجه به سخت‌افزار تقریبا مشابه و هم‌چنین استفاده از پنل‌های کم مصرف‌تر در گلکسی S7 و از طرفی باتری حجیم‌تر 3000 میلی‌آمپری، موجب شده حداقل روی کاغذ گلکسی S7 موفق‌تر عمل کند. در گذشته خبری منتشر شد که بیان می‌کرد گلکسی S7 می‌تواند به صورت مداوم و با حداکثر نور صفحه 17 ساعت ویدیو پخش کند که در نوع خود فوق‌العاده است.

4- تنوع سخت‌افزاری بیش‌تر

S7(3)

هرچند هر دو اسمارت‌فون گلکسی S7 و G5 را می‌توان با یک سخت‌افزار واحد یعنی اسنپدراگون 820 و 4 گیگابایت رم یافت اما سامسونگ برای پرچم‌دار جدید خود یک نسخه مخصوص با پردازنده اختصاصی خودش یعنی اگزینوس 8890 را در نظر گرفته که در برخی مناطق عرضه می‌شود، بر روی کاغذ اگزینوس 8890 قدرتمندتر از اسنپدراگون 820 است، این برتری در تعداد هسته‌ها و هم‌چنین فرکانس کاری آن‌ها به وضوح قابل مشاهده است اما واقعا نمی‌توان گفت کدام یک از این دو پردازنده بهتر عمل خواهند کرد، البته ممکن است عملکرد اسنپدراگون 820 در ال‌جی G5 کاملا متفاوت با گلکسی S7 باشد. اما برتری در اعداد فعلا به نفع نسخه اگزینوس گلکسی S7 است و البته حجم‌های 32 و 64 گیگابایتی در حافظه داخلی نسبت به تک نسخه 32 گیگابایتی G5یک مزیت است.

5- رابط‌ کاربری پیشرفته‌تر

S7(1)

سال‌هاست که سامسونگ به دلیل سنگین بودن رابط‌کاربری خود یعنی تاچ‌ویز مورد سرزنش قرار می‌گیرد، شمار زیادی از کاربران معتقد هستند این رابط‌کاربری بیش از حد سنگین و کند است و امکانات بلااستفاده زیادی را در خود جای داده که بهتر است حذف شوند اما این موضوع برای رقیب نیز به گونه‌ای دیگر بیان می‌شود، ال‌جی به بیش از حد ساده بودن رابط‌کاربری خود متهم است و البته نوع طراحی این رابط‌کاربری برای تمامی کاربران مورد پذیرش نیست. سامسونگ تاکنون تغییرات زیادی را در رابط‌کاربری خود انجام داده و توانسته تا حد زیادی مشکلات را برطرف کند و هم‌اکنون تاچ‌ویز یک رابط‌کاربری روان و سرشار از امکانات است، البته همکاری گوگل قطعا در این رویه حایز اهمیت بوده است.

نوشته پنج دلیل برای آنکه بدانید گلکسی S7 نسبت به ال‌جی G5 برتر است! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.