پنج شرکت از صداوسیما مجوز IPTV گرفتند

بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان پنج شرکت از صدا و سیما مجوز رسمی تلویزیون تعاملی (تلویزیون اینترنتی یا IPTV) گرفتند.
 
پس از کش‌وقوس‌های فراوان و با گذشت یک‌سال از موافقت‌نامه‌های موقت، تعداد ۵ شرکت از صداوسیما مجوز تلویزیون تعاملی (IPTV یا تلویزیون اینترنتی) دریافت کردند.
 
شرکت‌های ایرانسل، آسمان، باران تلکام، تراشه سبز و نشر الکترونیک طی مراسمی با حضور مدیرعامل صداوسیما، معاون فضای مجازی صداوسیما و مدیران این پنج شرکت، موفق به دریافت مجوز تلویزیون تعاملی از سوی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شدند. البته صداوسیما نیز یک تلویزیون تعاملی خواهد داشت.
 
بدین ترتیب IPTV صداوسیما با نام شیما، ایرانسل با نام لنز، آسمان با نام فام، باران تلکام با نام آیو، تراشه سبز با نام تیوا و نشرالکترونیک با نام شمیم در بستر اینترنت و شبکه‌ ملی اطلاعات به ارائه‌ی برنامه‌های تصویری، صوتی و تعاملی خواهند پرداخت.
 
سرویس تلویزیون تعاملی، یک بستر جذاب برای ارائه خدمات رادیویی و تلویزیونی همراه با مدیریت زمان و دسترسی به آرشیو در کنار سایر خدمات نظیر بازی ، ویدئو، متن، عکس، فیلم، خبر و سینما است.
 
این پنج شرکت سال ۹۴ و در زمان ریاست سرافراز در صداوسیما موفق به دریافت موافقت‌نامه‌های موقت از سوی اخوان معاونت فضای مجازی صداوسیما در آن زمان، شده بودند.