پوکمون گو به‌زودی به ۳۵۰ میلیون دلار درآمد می‌رسد

پوکمون گو به‌زودی به ۳۵۰ میلیون دلار درآمد می‌رسد

الان به طور قطع می‌توانیم بگوییم که پوکمون گو یک موفقیت بزرگ است. پوکمون گو یکی از بیشترین دانلودها را در تاریخ بازی‌های موبایلی داشته و کاربران از آن بیشتر از فیسبوک و اسنپ‌چت استفاده می‌کنند.

اما موفقیت این بازی محبوب به چه میزان است؟! تخمین زده می‌شود که پوکمون گو به‌زودی به مرز ۳۵۰ میلیون دلار درآمد برسد. با این حال درآمد یک میلیارد دلار نیز نباید چندان دور باشد. حتی ممکن است درآمد آن از پرفروشترین فیلم سال Captain America: Civil War نیز بیشتر شود. با لایسنسی که مک‌دونالد ژاپن دارد، پوکمون جیم‌ها در ۲۹۰۰ رستوران مک‌دونالد قرار داده شده و باعث شده که درآمد آن ۲۹ درصد افزایش یابد و برای اولین بار در دو سال گذشته به سود برسد. حتی تجارت‌های کوچک مانند بستنی فروشی Mad Hatter نیز که تقریبا درآمدی نداشت، از پوکمون گو سود برده‌اند. فروشگاههای زنجیره‌ای نیز شاهد افزایش ۱۰۵ درصدی فروش محصولات مرتبط با پوکمون هستند. در حالت کلی، پوکمون گو بیشترین استفاده را در بین تمام اپلیکیشن‌ها دارد و در مورد iOS، حتی در رده‌های مختلف سنی و جنسیتی نیز این موضوع صادق است. همچنین کسانی که از این بازی استفاده می‌کنند،‌ احتمال زیادی وجود دارد که از اپلیکیشن‌های دیگر مرتبط با بازی مانند Twitch ،Steam و بازی کلش رویال نیز استفاده کنند.

در بدو عرضه بازی نگرانی از کاهش درآمد آن وجود داشت، به گونه‌ای که برخی معتقد بودند که پوکمون گو پدیده‌ای زودگذر خواهد بود. اما پوکمون هنوز در سه بازار عمده ارایه نشده و عرضه آن در این بازارها، درآمد آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد. یکی از بازارها چین بوده که از نظر درآمد بازی‌های کامپیوتری از ایالات متحده نیز پیش‌تر است. همچنین ممکن است در آینده ویژگی‌هایی به بازی اضافه شود که محبوبیت آن را در بین کاربران افزایش دهد. در هر صورت، نمی‌توان موفقیت خیره‌کننده پوکمون گو را انکار کرد.

محبوبیت این بازی باعث شده که برخی از کاربران از روش‌های تقلبی مانند جعل مکان خود استفاده کنند و لذت بیشتری ببرند. هر چند نیانتک، شرکت سازنده، تهدید کرده که این کاربران را برای همیشه از این بازی منع می‌کند.

نوشته پوکمون گو به‌زودی به ۳۵۰ میلیون دلار درآمد می‌رسد اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.