پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

POCOPHONE-F1 پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

چندی پیش شیائومی یک زیربرند جدید به مجموعه خود اضافه کرد و نام آن را پوکوفون نهاد. اولین محصول این زیربرند نیز گوشی پوکوفون F1 به شمار می‌رود که این روزها حسابی پای ثابت محافل خبری شده است. در این مقاله قصد داریم تحلیلی کوتاه بر این مجموعه و محصول جدید آن داشته باشیم. پس دعوت می‌کنیم همراه آی‌تی‌رسان باشید.

Xiaomi-backed-Poco-F1-goes-officially-official-with-top-notch-specs-crazy-low-price پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

حقیقت این است که پوکوفون را باید چیزی بیش‌تر از یک زیربرند دانست که به منظور ظهور در بازار طراحی شده است. تحت رهبری لی جون، پوکوفون را باید فرصتی برای کمپانی شیائومی دانست که بتواند چیزی شبیه به خودش را به دنیا معرفی کرده و به نوعی تولید مثل کند! همه ما شیائومی را یک کمپانی تولیدکننده محصولاتی با ارزش خرید بالا می‌دانیم که به تولید دیوایس‌های قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت شهرت دارد. در واقع مجموعه پوکوفون نیز قصد انجام همین کار را دارد؛ یعنی شیائومی می‌خواهد یک شیائومی دیگر را در دل خود ایجاد کند! خب بیایید کمی هم به تحلیل گوشی پوکوفون F1 بپردازیم.

Xiaomi-Pocophone-F1-Selfie-1000x563 پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

پرچمداری بی‌حاشیه و بی‌زرق‌ و‌ برق

پوکوفون یک راست سر اصل مطلب رفته و خود را به عنوان یک تولید‌کننده محصولات با ارزش خرید بالا به جهان معرفی کرده است که ضمن برخورداری از قدرت بالا، قیمت بسیار کمی دارند. در واقع چینی‌ها می‌خواهند محصولاتی را تولید کنند که مثل یک اسب مسابقه سوارکاری با سرعت بتازد. برای همین به هر چیزی که به عملکرد یک هندست مربوط می‌شود توجه نموده و تمام تلاشش را کرده تا عملکرد دستگاه خود را تا حد ممکن بالا ببرد. مجموعه پوکوفون قصد داشته که محصولی ارزان قیمت را روانه بازار کند. در همین راستا قابلیت‌های اضافی و پرهزینه را از پوکوفون F1 حذف کرده که بسیاری از آن‌ها مایه تبلیغ و تمییز پرچمداران دیگر کمپانی‌ها هستند.

ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن، قلم استایلوس، حسگر ضربان قلب، نمایشگر خمیده، دکمه اضافی برای دسترسی به دستیار مجازی و برخی دیگر از قابلیت‌ها چیزهایی است که می‌توانید همه آن‌ها را در دیگر پرچمداران بازار پیدا کنید اما باید توجه داشته باشید که پیاده‌سازی هر کدام از آن‌ها هزینه‌بر بوده و این قضیه با اهداف پوکوفون هم‌خوانی ندارد. هدف پوکوفون خلق یک تازه‌وارد پرسرعت بوده و هیچ یک از موارد بالا در آن تاثیری نخواهد داشت، بنابراین می‌توان با توجه به قیمت پوکوفون F1 فقدان آن‌ها را توجیه کرد.

Xiaomi-Pocophone-F1-Infrad-1000x563 پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

طراحی زشت اما کاربردی و مطابق با عملکرد

وقتی که اولین بار با پوکوفون F1 ملاقات کنید و از نزدیک به تماشای آن بنشینید، اولین چیزی که ممکن است در ذوق‌تان بزند، پوسته و بدنه پلی‌کربناتی آن خواهد بود؛ موردی که آن را نه تنها در پرچمداران این چند سال ندیدیم، بلکه دیوایس‌های میان‌رده و رده‌بالایی نیز چند وقتی است که از خیر آن گذشته و تن به استفاده از فلز و شیشه داده‌اند تا ظاهری پریمیوم‌تر به خود بگیرند. البته سخنانی که Jai Mani، مدیر محصولات پوکوفون هنگام معرفی این محصول بیان کرد جالب توجه بود:

زمانی که ما از کاربران درباره تولید یک اسمارت‌فون با جنس بدنه شیشه‌ای سوال کردیم، تعداد کمی از آن‌ها به تولید چنین محصولی پاسخ مثبت دادند. نکته اینجاست که وقتی یک اسمارت‌فون زیبای شیشه‌ای دارید، آن را با یک قاب محافظ می‌پوشانید که موجب سلب حس لذت‌بخش لمس بدنه آن می‌شود. گوشی پوکوفون جدید ما از پلاستیک ساخته شده تا هم بدون قاب محافظ از آن استفاده کنید و هم این‌که ترس شکستن آن از بین برود.

با این حال کسانی هم هستند که می‌خواهند از قاب محافظ استفاده کنند تا بیش‌تر مراقب گوشی خود باشند. برای همین در جعبه پوکون F1 یک قاب محافظ نیز گنجانده شده تا نیازهای این دسته از کاربران نیز تامین شود. این را هم در نظر بگیرید که یک نسخه دیگر از پرچمدار پوکوفون نیز موجود بوده که جنس بدنه آن از کولار است. کولار مقاومت بیش‌تری نسبت به پلی‌کربنات داشته و کلاس کاری بالاتری نسبت به آن دارد.

Poco-F1-Armoured-Edition-Copy پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

سرعت فقط روی کاغذ؟ قدرت خودت را نشان بده

قطعا شما هم با ما موافقید که داشتن یک دیوایس با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند وقتی که در زندگی روزمره به درستی کار خود را انجام ندهد و در حد و اندازه خودش نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد. به همین دلیل بوده که تیم طراحی پوکوفون تمرکز خود را بر این گذاشته که از سخت‌افزار توانمند این گجت نهایت استفاده را ببرد. علاوه بر تکنولوژی LiquidCool که موجب خنک شدن چیپست اسنپدراگون 845 می‌شود، پوکوفون بخش نرم‌افزاری پرچمدارش را هم حسابی دستکاری کرده است.

گوشی پوکوفون F1 از رابط کاربری MIUI 9.6 شرکت شیائومی سود می‌برد اما تغییرات بسیاری در آن صورت گرفته که آن را کاملا از نمونه‌های حاضر در دیوایس‌های خود شیائومی متمایز می‌کند. این تولیدکننده سعی کرده که زمان پاسخ‌گویی نمایشگر به لمس و اسکرول را بهینه کند. ضمن آن‌که نحوه نمایش انیمیشن‌ها نیز اصلاح شده تا به سرعت هر چه بیش‌تر این دستگاه کمک شده باشد.

Xiaomi-Pocophone-F1-Antutu-1000x563 پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

یک شروع تازه با پوکوفون

گوشی پوکوفون F1 را می‌توان یک شروع جدید برای شیائومی دانست. انتخاب یاران لی جون برای ایجاد یک برند جدید این امکان را برای آن‌ها (خصوصا برای تیم پوکوفون) فراهم کرد تا بدون آن‌که توجه زیادی به دیگر محصولات شیائومی داشته باشند، تمرکز خود را روی چیزهایی بگذارند که کاربران می‌خواهند. برای نمونه می‌توان لانچر سیستم پوکوفون F1 را مثال زد؛ جایی‌که از یک لانچر کاملا جدید بر پایه MIUI استفاده شده که خوشبختانه اپ‌دراور را نیز شامل می‌شود. حتما می‌دانید که اپ‌دراور در نسخه‌های معمول رابط کاربری MIUI وجود ندارد.

هم‌چنین این لانچر از پک آیکون‌های سوم شخص (تولید شده توسط توسعه‌دهندگان) نیز پشتیبانی می‌کند تا شما دیگر نیازی به استفاده از تم‌های خاص در گوشی‌های هوشمند نداشته باشید. علاوه بر این، نوار جست‌وجوی واقع در قسمت پایینی اپ‌دراور جبران کننده نقصی است که اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر کشیده و دراز دارند. زیرا بسیاری از گوشی‌ها نسبت تصویر غیر معقولی دارند که کار را برای کاربر کمی سخت می‌کند. خوشبختانه نسبت تصویر 18.7 به 9 گوشی پرچمدار چینی‌ها چنین مشکلی ندارد.

Xiaomi-Pocophone-F1-Price-1000x563 پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی!

به لطف پشتیبانی از پروژه تربل، این دستگاه به‌زودی برای پذیرش کاستوم رام‌ها و مودینگ توسط توسعه‌دهندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با توجه به پتانسیل بالایی که پوکوفون F1 دارد، امیدواریم که جامعه توسعه‌دهندگان توجه ویژه‌ای به این گوشی اقتصادی و مقرون به‌صرفه داشته باشد.

نوشته پوکوفون؛ شانس شیائومی برای تولد یک شیائومی دیگر در دل این کمپانی ارزان‌ساز چینی! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.