پوکو X5 5G تائیدیه FCC را دریافت کرد

اسمارت‌فون پوکو X4 در اوایل سال جاری معرفی شد و انتظارات از مدل جانشین پوکو X3 را برآورده نکرد. با این وجود به‌نظر می‌رسد که اکنون برند چینی روی توسعه پوکو X5 5G کار می‌کند. این گجت احتمالا در آینده‌ای نزدیک رسما معرفی خواهد شد؛ چرا که پیش‌تر موفق به دریافت چندین تائیدیه مختلف شده است. این اسمارت‌فون اخیرا در وبسایت‌های کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) و اداره ملی استاندارد هندوستان (BIS) رویت شده است.

بر اساس اعلام پایگاه MySmartPrice پوکو X5 5G با شماره مدل‌های 22101320I و 22101320G در وبسایت‌های صدور گواهینامه BIS و FCC رویت شده است. فهرست FCC نشان می‌دهد که این دستگاه دارای طراحی ماژول دوربین مستطیلی‌شکل بوده از اتصال وای‌فای 2 بانده پشتیبانی خواهد کرد. بعلاوه پوکو X5 5G به‌همراه یک باتری 4900 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار خواهد شد. با این‌حال پوکو احتمالا در تبلیغات مربوط به گوشی به وجود باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی اشاره خواهد کرد.

فهرست FCC نشان می‌دهد که این گجت از باندهای فرکانسی 5G شامل n77، n41، n38، n7، n5 و n78 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین از جنبه نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری رابط کاربری MIUI 14 خواهیم بود. ورژن هندی این اسمارت‌فون با شماره مدل 22101320I در وبسایت اداره ملی استاندارد هندوستان رویت شده است. مطابق روال معمول، فهرست BIS به هیچ‌کدام از مشخصات دستگاه اشاره نکرده است؛ اما در عین‌حال از عرضه قریب‌الوقوع آن حکایت دارد.

وبسایت MySmartPrice خاطرنشان می‌کند که هیمانشو تاندون؛ رئیس شاخه هندی پوکو اخیرا مدعی شده که این شرکت اسمارت‌فون جدیدی احتمالا با نام پوکو X5 5G را روانه بازار خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها برند چینی زمان عرضه این اسمارت‌فون را به‌زودی اعلام خواهد کرد. بر اساس شایعات، اسمارت‌فون آینده پوکو مجهز به یک پنل IPS LCD با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. همچنین توان پردازشی این مدل احتمالا از طریق تراشه اسنپدراگون 778G پلاس کوالکام تامین خواهد شد؛ تراشه‌ای که پیش‌تر در Nothing Phone (1) نیز به‌کارگیری شده است.

نوشته پوکو X5 5G تائیدیه FCC را دریافت کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.