پژوهشگاه فضایی «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» را برگزار می کند

 
رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» با حمایت سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران مهر ماه امسال برگزار می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی، رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» با هدف ایجاد یک فرصت عالی برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان و شرکت‌های نوپاست تا با چالش های به روز در حوزه صنعت فضا آشنا شده و بتوانند توانایی خود را در انجام طراحی مفهومی و تحلیل ماموریت به اثبات برسانند. این رویداد در ۱۱ مهر ماه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌شود.
 
کیوان کوکبیان، دبیر این رویداد درباره ضرورت‌ها و دلایل برگزاری این رویداد گفت: «مرکز نوآوری فضایی کیهان در نظر دارد مسابقه «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» را برای رفع نیازهای صنعتی کشور و پاسخگویی به چالش­های موجود در صنایع داخلی از جمله صنایع نفت و گاز، مخابرات و غیره با استفاده از منظومه ماهواره‌ای برگزار کند. در این مسابقه گروه­های شرکت‌کننده باید با طراحی منظومه­ای از ماهواره­ها بهترین پاسخ را برای حل یکی از چالش­های مطرح شده ارائه کنند. این مسابقه شامل سه بخش طراحی معماری ماموریت، طراحی مفهومی ماهواره و توسعه طرح تجاری است.
 
رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره ای» که با حمایت سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران برای نخستین بار برگزار ‌می‌شود و دبیر این رویداد طراحی منظومه ماهواره ای برای پایش مستمر نواحی موردنظر، طراحی منظومه ماهواره ای برای ایجاد سیستم موقعیت‌یاب محلی و طراحی منظومه ماهواره ای برای ایجاد شبکه مخابراتی را به عنوان برخی از موضوعات محوری این مسابقه دانست.
 
این رویداد که توسط مرکز نوآوری فضایی کیهان و با حمایت سازمان فضایی ایران و شتاب دهنده دانش و فناوری فاطر شریف برگزار می‌شود.