پیشبینی رشد ۴۰۰ درصدی بازار جهانی خدمات ابری تا سال ۲۰۳۰

در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی خدمات پردازش ابری تا سال 2030 میلادی به 1.17 تریلیون پوند برسد که این رقم رشد 394 درصدی نسبت به بازار 235 میلیارد پوندی سال 2019 میلادی را نشان می‌دهد.

 
این اطلاعات براساس گزارش مرکز تحقیقاتی Allied Market منتشر شده که پیش‌بینی می‌کند میانگین رشد سالانه (CAGR) بازار جهانی خدمات پردازش ابری بین سال‌های 2021 تا 2030 میلادی 15.8 درصد می‌شود.
 
یکی از نکات کلیدی گزارش مذکور مقرون به صرفه بودن خدمات پردازش ابری است که مهم‌ترین عامل محرک بازار جهانی محسوب می‌شود. این مرکز تحقیقاتی ادعا می‌کند که به کارگیری خدمات ابری می‌تواند بیش از 35 درصد هزینه‌های عملیاتی سالانه شرکت‌ها را کاهش دهد.
 
از دیگر عوامل موثر در رشد بازار جهانی خدمات پردازش ابری می‌توان به افزایش استفاده از این خدمات در سازمان‌های کوچک و متوسط (SME)، افزایش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیاز هرچه بیشتر به دورکاری اشاره کرد.
 
از سوی دیگر نگرانی‌ها در مورد امنیت و حفاظت از داده‌ها همچنان مانع اصلی رشد بازار محسوب می‌شود. با این اوصاف انتظار می‌رود افزایش پذیرش خدمات ابری در اقتصادهای نوظهور فرصت‌های پرسودی را برای بازیگران بازار جهانی ابری در سال‌های آینده به وجود آورد.
 
تحقیقات این مرکز همچنین نشان داد بخش خدمات در حوزه ابری بیشترین رشد را دارد و در بازه زمانی مذکور میانگین رشد سالانه 21.9 درصد برای آن پیش‌بینی شده است.
 
منبع: cloudcomputing-news
ترجمه: همکاران سیستم