پیش‌بینی‌های عجیب «ایلان ماسک» در مورد آینده دنیای فناوری

«ایلان ماسک» نام شناخته‌ شده‌ای در دنیای فناوری محسوب می‌شود. او بنیانگذار شرکت‌های بزرگی چون PayPal، SpaceX، Tesla، Solar City و Hyperloop بوده است. ماسک روز گذشته در کنفرانس Code شرکت کرد و توضیحاتی را در مورد دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم مطرح نمود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگر گفته‌های ماسک درست باشد، ما در آینده نه چندان دور می‌توانیم بر وسایل نقلیه خودران و بدون راننده سوار شویم تا به راحتی بین کره زمین و مریخ سفر کنیم. در کنار این اتفاق هوش مصنوعی هم پیشرفت‌های فراوانی می‌کند و در بسیاری از موارد انسان و توانایی‌هایش را پشت‌سر می‌گذارد.

او همچنین گفت سیستم‌های رایانه‌ای مدرن به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بر اساس آنها دنیای بازی‌های ویدیویی و سیستم‌های شبیه‌سازی شده بسیار پیشرفته می‌شوند و نمی‌توان تفاوتی بین آنها و دنیای واقعی حس کرد.

او گفت بخش اعظم این اتفاقات پس از سال 2020 صورت می‌گیرد و در آن زمان گوگل به جای آنکه یک شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی باشد، به یک مرکز توسعه سخت‌افزارهای هوشمند و پیشرفته تبدیل شده است که می‌تواند زندگی بشر را متحول کند.

در بخش دیگر شرکت اپل وجود دارد که هم‌اکنون یک مرکز تولیدکننده سخت‌افزارهای هوشمند محسوب می‌شود و احتمالا از سال 2020 به بعد حضور کمرنگ‌تری در بازار خواهد داشت.

ماسک می‌گوید که هم‌اکنون بزرگترین دغدغه دنیای فناوری ساخت خودروهای خودران بدون راننده است و به زودی این آرزو محقق می‌شود. او همچنین معتقد است که طی دو سال آینده خودروهای خودران را به صورت گسترده در خیابان‌ها خواهیم دید.