چارلز هال و ایده ساخت یک تخت آبی (به همراه ویدئو)

 

ITRESAN-12-94 (9)چارلز هال به‌عنوان مخترع تخت خواب آبی، دوران جالبی را پشت سر گذاشته است. او به‌تازگی در کلیپ جدیدی به ارایه توضیحاتی درباره ایده خود دست می‌زند که دیدن آن خالی از لطف نیست.

شاید بسیاری از خوانندگان این متن به‌اندازه کافی برای به یاد داشتن دوران اوج تخت‌های آبی مسن نباشند ولی زمانی در ایالات متحده آمریکا از میان هر پنج تخت، یکی از آن‌ها تخت آبی بود. تخت‌های آبی در حقیقت تخت‌هایی هستند که تشک‌های آن‌ها با آب پر شده است و به همین دلیل نیز می‌توانند انعطاف بسیار بالایی داشته و مزایای ویژه‌ای را به کاربران اعطا کنند.

ITRESAN-12-94 (9)-2هال در ویدیویی که در ادامه می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید درباره اختراع خود صحبت می‌کند و ماجرای ساخت این تشک‌ها را بازگو می‌نماید. بر اساس گفته هال، در اواخر دهه 60 میلادی بود که او در دانشگاه با یک پروژه روبرو شده بود که بر اساس آن باید راحتی انسان را در یک بخش بهبود می‌بخشید.

نخستین تحلیل هال این بود که انسان‌ها با فرورفتن در وان آب، بسیار راحت و ریلکس می‌شوند و بر همین اساس نیز نخستین طرح او، یک صندلی بود که با ژله پر می‌شد. بااین‌وجود وزن 136 کیلوگرمی این صندلی عملا آن را غیرقابل استفاده می‌ساخت. این تجربه ناموفق موجب شد تا هال به فکر ساخت تخت آبی بیفتد. پس از طرح اولیه، او امکان کنترل حرارتی را به تشک یاد شده افزود و این طرح به‌سرعت در میان همکلاسی‌های او و سپس تمامی ایالات متحده آمریکا محبوب شد.

در این ویدیو همچنین می‌توانید طرح اختراع اولیه و اصلی ثبت شده از این تشک را نیز مشاهده کنید که مسلما دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

نوشته چارلز هال و ایده ساخت یک تخت آبی (به همراه ویدئو) اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.