چت و ازدواج های اینترنتی

رئيس پليس فتا استان كرمان گفت: ازدواج‌هاي اينترنتي معمولا با انگيزه دوست‌يابي آغاز مي‌شود و پس از مدتي با اصرار يکي از طرفين به ازدواج، فرد براي تداوم رابطه حاضر به پذيرش آن مي شود . 
 
 
سرهنگ كامبيز اسماعيلي در تشريح اين آسيب نو پديد گفت: افرادي كه به ازدواج اينترنتي تن مي دهند در برخي موارد نيز مي ‌دانند که علايقِ ناشي از احساسات ناپايدار در نهايت ازدواج را موجب شده است. 
 
وي با اشاره به اينكه تأثيرات و پيامدهاي مثبت و منفي اينترنت به عنوان يک پديده نوين در اجتماعات انساني در حال گسترش است، گفت: هر روز از سوي صاحب ‌نظران و رسانه ‌ها نقش مثبت اينترنت در توسعه اقتصادي و نقش منفي آن در مسائل فرهنگي برجسته ‌سازي مي ‌شود و در جهت بهبود آثار مثبت و کاهش پيامد هاي منفي اينترنت نظرات و پيشنهادات فراواني ارائه مي‌ شود. 
 
اسماعيلي افزود: امروزه آن چه مي‌ تواند در فضاي مجازي نسبت به فساد اخلاقي خطرناک ‌تر تلقي گردد، ارتباطي است که از طريق شبكه هاي اجتماعي موبايلي و چت خصوصي بين افراد مختلف برقرار مي ‌شود و در برخي موارد صدمات زيادي به وجود مي‌آورد. 
 
اين مقام انتظامي تاكيد كرد: در اين شبكه ها که معمولاً امکان ارتباط در آن با نام‌ هاي جعلي و مجهول وجود دارد، مي ‌تواند زمينه‌ هاي لازم را براي ايجاد برخي از مفاسد اجتماعي به وجود آورد و در چت كردن، مردي سالخورده مي‌تواند خود را مردي جوان معرفي کند. 
 
رئيس پليس فتا استان كرمان در پايان هشدار داد: به جرات مي ‌توان گفت که خطر مسنجر هاي تلفن همراه به مراتب بيشتر از سايت‌هاي غيراخلاقي موجود در اينترنت است و بي‌اطلاعي بعضي خانواده‌ها از اين موضوع، آسيب‌هايي را به خانواده ‌ها تحميل مي ‌کند.