چرا بی ام و z4 در بین جوانان محبوبیت بالایی دارد؟

 اگر مرسدس بنز بهترین خودروسازی برای مدیران و افرادی است که به یک خودرو لوکس احتیاج دارند، بی ام و را نیز باید بهترین خودروسازی برای جوانانی بدانیم که به دنبال یک خودرو لوکس با رانندگی هیجان‌انگیز می‌گردند. مهندسان بی ام و همه تلاش خود را می‌کنند تا بهترین خودروها را برای جوانان ثروتمند سراسر جهان را تولید کنند. در این بین اگر به دنبال تجربه یک رانندگی هیجان‌انگیز پشت فرمان یک اسپرت کروک باشید، بهترین گزینه برای شما خرید بی ام و z4 خواهد بود.

بی ام و z4 یکی از معدود رودسترهای موجود در بازار است که توانسته است طی سال‌های طولانی همچنان در خط تولید بی ام و بماند. به‌این‌ترتیب باید گفت دلایل زیادی برای محبوبیت بی ام و z4 وجود دارد. هرچند در مجموع علاقه مردم جهان به این‌گونه از خودروها در حال کاهش است؛ اما آگهی‌های خرید و فروش بی ام و z4 در سایت دیوار نشان‌دهنده آن است که این خودروها در ایران طرفداران بسیار زیادی بین جوانان ثروتمند دارند. در ادامه ما سعی می‌کنیم به مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت بالای این خودرو شده است اشاره‌کنیم.

موتور قدرتمند

آخرین نسل از بی ام و z4 به صورت پایه با موتور توربو شارژ 240 اسب بخاری به بازار عرضه‌شده است. این مدل در ایران موجود است و شتاب و سرعت مطلوبی دارد. علاوه بر این بی ام و برای پاسخ دادن به نیاز جوانانی که به دنبال قدرت و سرعت بیشتری هستند موتور 335 اسب بخاری نیز برای بی ام و z4 در دسترس است. به‌این‌ترتیب باید یکی از عوامل علاقه جوانان به این خودرو را موتور قدرتمند و سریع آن بدانیم.

لوکس بودن

متأسفانه بی ام و برای z4 از چرم واقعی استفاده نکرده است، هرچند چرم مصنوعی آن کیفیت بسیار بالایی دارد. با این حال بی ام و برای پوشش کم‌کاری خود در استفاده نکردن از چرم در این خودرو، تریم های گران‌قیمتی را روی بی ام و z4 نصب‌کرده است. تریم چوب و کرومی بی ام و z4 در ترکیب با چرم مصنوعی ظاهری لوکس به این خودرو داده است. درها و داشبورد مزین شده به این تریم ها به لوکس شدن بیش از پیش خودرو کمک کرده‌اند. کیفیت بالای این تریم ها باعث شده است در نگاه اول ارزش بی ام و Z4 بیش از قیمت آن به نظر برسد. این موضوع سبب شده است که بازار خرید و فروش بی ام و z4 در ایران شرایط بسیار بهتری نسبت به رقبا داشته باشد.

 

صندلی‌های راحت

خودروهای اسپرت مخصوصاً از نوع رودستر چندان راحت نیستند اما بی ام و برای z4 استثنا قائل شده است. صندلی‌های بی ام و z4 کیفیت بسیار خوبی دارند و فضای کافی و راحتی را برای طی کردن مسافت‌های طولانی در اختیار سر نشین و راننده قرار می‌دهند. صندلی‌های برقی این خودرو در نمونه‌های پایه در 8 جهت تنظیم می‌شوند. البته آپشن صندلی قابل تنظیم در 10 جهت نیز در دسترس است. علاوه بر این صندلی‌های این خودرو به گرم‌کن مجهز شده‌اند و از این لحاظ کمبودی در بی ام و z4 دیده نمی‌شود. به‌این‌ترتیب خرید بی ام و z4 شما را صاحب یک خودرو دو سرنشینه کروک و درعین‌حال راحت می‌کند.

امکانات رفاهی و تکنولوژی‌های استفاده شده

بی ام و z4 برخلاف بسیاری از خودروهای هم دسته خود به امکانات رفاهی سطح بالایی دارد. به یک نمونه از این امکانات رفاهی در بالا اشاره‌کرده‌ایم. علاوه بر این نمایشگر اطلاعات، سیستم صوتی فوق‌العاده، اتصال بلوتوث، اپل کار درایو، سیستم مسیریابی با قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه تنها بخشی از این امکانات هستند. سیستم‌های امنیتی و کمک‌راننده مانند کنترل پایداری به همراه سیستم‌های هشداردهنده برای کاهش احتمال تصادفات به همراه سیستم کنترل کشش برای چسبندگی بیشتر خودرو در جاده‌های پر شیب نیز می‌توانند تکمیل‌کننده این امکانات خوب باشند. یکی از عواملی که فروش بی ام و z4 در سراسر جهان کاهش کمتری نسبت به رقبای رودستر دیگر داشته است، توجه بی ام و به بخش امکانات این خودرو است.

قیمت و بازار خوب

بی ام و Z4 یکی از معروف‌ترین رودسترهای ایران است که طرفداران بسیار زیادی در بین جوانان دارد. واردات این خودرو مانند سایر خودروهای لوکس محدود بوده است اما از سایر رودستر های وارد شده به بازار بیشتر است. این موضوع باعث شده است که قیمت بی ام و z4 در مقابل رقبای آن کمتر باشد و همچنین به دلیل بیشتر بودن واردات آن، بازار قطعات یدکی آن نیز شرایط بهتری داشته باشد. هرچند در مجموع خرید خودرو لوکس در ایران مساوی است با هزینه‌های کمرشکن نگه‌داری و قطعات یدکی که به‌سختی می‌توان پیدا کرد.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته چرا بی ام و z4 در بین جوانان محبوبیت بالایی دارد؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.