چرا من یک آیفون می‌خواهم؟! (توضیحات اولیه برای انتخاب)

چرا من یک آیفون می‌خواهم؟! (توضیحات اولیه برای انتخاب)

شرکت اپل از سال ۲۰۰۷ دست به تولید آیفون زد و دنیای تکنولوژی و تلفن‌های هوشمند را با تولید این محصول، دگرگون کرد. بسیاری از افراد معتقد هستند که دنیای تکنولوژی و مخصوصا تلفن‌های هوشمند، به آیفون و شرکت اپل مدیون است. چرا که پیش از معرفی و عرضه این محصول، واژه‌ای که به عنوان تلفن هوشمند به موبایل‌ها اختصاص یافته بود، کلمه‌ای نامأنوس و غیر قابل باور بود.

از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، مدل‌های مختلفی از آیفون توسط اهالی کوپرتینو معرفی شده است. این محصول در ایران نیز طرفداران و کاربران خاص خود را دارد و اگر چرخی در محیط‌های عمومی بزنید، مطمئنا افرادی را خواهید دید که با آیفون مشغول صحبت، عکاسی یا ارسال و دریافت پیامک هستند. با وجود قیمت بالای آیفون در کشورمان، نمی‌توانیم منکر محبوبیت زیاد آن شویم. برخی افراد واژه دیوایس اشرافی یا گران قیمت را برای این محصول استفاده می‌کنند. اما با گشت و گذاری در دنیای قیمت‌های دیوایس‌ها، به سادگی می‌توانیم متوجه شویم که آیفون، این روزها آنچنان که گفته می‌شود گران قیمت نیست و محصولات کمپانی‌های رقیب، اگر بالاتر از قیمت آیفون نباشد، پایین‌تر هم نیست. از این مسائل بگذریم و به سراغ خود آیفون برویم! اغلب مردم این روزها از آیفون خود فقط برای تماس گرفتن، ارسال و دریافت پیامک یا نهایتا کار با تلگرام یا اینستاگرام استفاده می‌کنند. اما محصول انقلابی اپل، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آیفون با بهره‌گیری از سیستم عامل فوق العاده روان iOS، توانسته در دل بسیاری از کاربران جای بگیرد. به همین دلیل، ما برآن شدیم تا مقالات دنباله‌دار ” چرا من یک آیفون می‌خواهم؟ ” را با هدف آموزش کار با آیفون از ابتدا تا سطح حرفه‌ای استارت بزنیم و به این وسیله، جامعه کاربران آیفون را بیش از پیش با این گجت آشنا سازیم.

در بخش اول و به عنوان شروع کار، به قیمت این تلفن هوشمند در بازار می‌پردازیم. چرا که ما فرض می‌کنیم که شما هنوز هیچ گونه آشنایی با آیفون نداشته و قصد خرید آن را دارید. پس اول باید قیمت آن را بدانید و هزینه خرید را آماده و برای خرید به فروشگاه مورد نظر خود رفته و بعد از چک و چانه زدن با فروشنده و خرید آیفون، شروع به کار با آن نمایید. در حال حاضر، آیفون ۷ و ۷ پلاس در بازار موجود هستند و نسل‌های قبلی آیفون را می‌توانید در قالب یک دیوایس دست دوم خریداری کنید. این اطمینان را به شما خواهیم داد که مدل کار نکرده آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس را در بازار کشورمان نمی‌توانید پیدا کنید و اگر کسی به شما گفت که موجود هست، مطمئن باشید که راست نمی‌گوید و قصد دارد تا یک آیفون دست دوم را در قالب یک دیوایس نو به شما بفروشد! قیمت‌های امروز ( ۶ دی ۱۳۹۵ ) دو مدل آیفون ۷ را باهم مرور می‌کنیم:

آیفون ۷

با ظرفیت ۳۲ گیگابایت

مشکی مات: دو میلیون و ۸۸۰ هزار تومان

نقره‌ای: دو میلیون و ۸۶۰ هزار تومان

طلایی: دو میلیون و ۸۸۰ هزار تومان

رزگلد: دو میلیون و ۸۸۰ هزار تومان

با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

جت بلک: سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومان

مشکی مات: سه میلیون و ۲۹۰ هزار تومان

نقره‌ای: سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومان

طلایی: سه میلیون و ۲۱۰ هزار تومان

رزگلد: سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومان

با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

جت بلک: سه میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

مشکی مات: سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان

نقره‌ای: سه میلیون ۳۸۰ هزار تومان

طلایی: سه میلیون ۳۸۰ هزار تومان

رزگلد: سه میلیون ۳۸۰ هزار تومان

آیفون ۷ پلاس

با ظرفیت ۳۲ گیگابایت

مشکی مات: سه میلیون و ۵۶۰ هزار تومان

نقره‌ای: سه میلیون ۵۱۰ هزار تومان

طلایی: سه میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

رزگلد: سه میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

جت بلک: چهار میلیون و ۱۲۰ هزار تومان

مشکی مات: چهار میلیون و ۱۲۰ هزار تومان

نقره‌ای: چهار میلیون تومان

طلایی: چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان

رزگلد: چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان

با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

جت بلک: چهار میلیون و ۳۸۰ هزار تومان

مشکی مات: چهار میلیون ۴۸۰ هزار تومان

نقره‌ای: چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

طلایی: چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

رزگلد: چهار میلیون و ۴۸۰ هزار تومان


حال که با قیمت‌ها آشنا شدید، می‌توانید با دید بازتری به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و اقدام به خرید آیفون کنید.

با فرض بر اینکه شما به فروشگاه رفته و آیفون ۷ یا ۷ پلاس را خریده‌اید، مطلب را ادامه می‌دهیم. در تصویر زیر می‌توانید محتویات جعبه این دو تلفن هوشمند را در کنار یکدیگر مشاهده کنید:

به توضیح محتویات می‌پردازیم. در ابتدا و با باز نمودن جعبه، آیفون را مشاهده خواهید کرد که اگر آن را از جعبه خارج کنید، شارژر و هدفون‌های اپل را می‌بینید. بسته بندی هدفون در آیفون ۷ با نسل‌های پیشین کمی تفاوت دارد. در آیفون ۶ اس، محفظه‌ای شیشه‌ای مانند برای هدفون‌‌ها در نظر گرفته شده بود. اما در آیفون ۷، شاهد تغییراتی هستیم. نکته دیگر علاوه بر تغییر طراحی، اضافه شدن یک تبدیل در پشت بسته بندی هدفون است. همانطور که می‌دانید، اپل در طراحی آیفون ۷ و ۷ پلاس، جک هدفون را حذف نمود. به همین دلیل و برای استفاده کاربران از هدفون‌های پیشین، تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلیمتری هدفون قرار داده شده تا در صورت نیاز، بتوانید از آن استفاده نمایید. این تبدیل را در تصویر بالا و در پشت بسته بندی هدفون که در قسمت بالاتر از آیفون ۷ (آیفون سمت راست) قرار گرفته، می‌توانید ببینید. کابل شارژر و دفترچه راهنما و دو عدد برچسب لوگوی اپل، از دیگر محتویات جعبه آیفون است که از ابتدا تا به امروز، همراه این محصول عرضه شده‌اند.


به پایان قسمت اول این مطلب رسیدیم. در قسمت بعد، به سراغ مراحل راه‌اندازی آیفون و تنظیمات ابتدایی آن خواهیم پرداخت.

لطفا پیشنهادات یا انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. در صورتی که سوالی نیز در مورد این محصول دارید، حتما مطرح نمایید. در اولین فرصت توسط متخصصان آی‌تی‌رسان به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

نوشته چرا من یک آیفون می‌خواهم؟! (توضیحات اولیه برای انتخاب) اولین بار در پدیدار شد.