چند دلیل برای آنکه بدانید گلکسی S8 سامسونگ از آی‌فون X اپل بهتر است

در ماه نوامبر هستیم و به فروش‌های ویژه پایان سال در بسیاری از کشورهای جهان نزدیک می‌شویم. حالا بسیاری از کمپانی‌ها آخرین محصولات خود را معرفی کرده‌اند و زمان بسیار خوبی برای خرید یک تلفن هوشمند است.

برای کسانی که قصد خرید یک اسمارت‌فون رده‌بالا را دارند ۲ گزینه بیش‌تر به چشم می‌آید: آی‌فون X  و گلکسی S8؛ هر کدام از این دستگاه‌ها مزایا و معایب خود را از نرم‌افزار و پلت‌فرم گرفته تا ویژگی‌های سخت‌افزاری نسبت به یکدیگر دارند؛ اما در مجموع و برای کاربران بسیاری از مناطق جهان گلکسی S8 انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری است؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از ویژگی‌های این دو دستگاه را با هم مقایسه کنیم:

چهار چیز که در گلکسی S8 بهتر است

۱- طراحی

۳ سال طول کشید تا اپل بتواند یک دستگاه کاملا بدون حاشیه را بسازد و حالا هم برای هر کدام از این آی‌فون‌ها ۱۰۰۰ دلار دریافت می‌کند؛ در مقابل سامسونگ از معرفی گلکسی S6 تاکنون در حال توسعه فناوری دستگاه‌های با صفحه نمایش بدون حاشیه است. نتیجه کار سامسونگ به گلکسی S8 منتهی شده که یک اسمارت‌فون زیبا، متقارن، با لبه‌های خمیده و تقریبا بدون حاشیه ( حاشیه‌های ناچیز در بالا و پایین ) است. آی‌فون ۸ هم زیبا به نظر می‌رسد، اما یک نکته بحث‌برانگیز در این مورد وجود یک قسمت مستطیلی در بالای صفحه نمایش است که تقارن گوشی را از بین می‌برد؛ البته بدیهی است که زیبایی‌شناسی را باید یک مساله شخصی و سلیقه‌ای بدانیم اما بر اساس نظرسنجی‌های آنلاین، بسیاری از افراد این نوع طراحی را دوست ندارند.

۲-اسکنر اثر انگشت

دوربین True Depth اپل که در شکاف بالای صفحه نمایش قرار دارد یکی از شگفتی‌های تکنولوژی است و توانایی بالایی در تشخیص چهره دارد ولی این واقعیت که مجبور به استفاده از این تکنولوژی به جای اسکنر اثر انگشت باشیم، آنقدرها خوشایند نیست. گلکسی S8 اسکنر اثر انگشت دارد؛ هر چند که در جای نامناسبی تعبیه شده است و البته اسکنر عنبیه چشم هم دارد که امکان باز کردن قفل از طریق نگاه کردن را فراهم می‌کند و هرچند به اندازه سیستم تشخیص چهره اپل (Face ID) پیشرفته نیست، اما هنوز هم به خوبی کار می‌کند.

۳-قابلیت چند‌ پنجره‌ای (Multi Window)

معمولا قابلیت مولتی تسکینگ چند پنجره‌ای به عنوان مزیت قابل توجه یک گوشی نسبت به گوشی دیگر در نظر گرفته نمی‌شود؛ چرا که  بیشتر مورد استفاده کاربران حرفه‌ای قرار می‌گیرد اما با توجه به افزایش طول صفحات نمایش (نسبت 18.5:9 برای گلکسی S8 و نسبت 19.5:9 برای آی‌فون  X) این ویژگی بیشتر به چشم می‌آید و به تدریج در حال محبوب شدن است.

قبل از این که گوگل، Multi Window را در اندروید بومی کند، سامسونگ در حال توسعه این قابلیت بود و حالا هم گلکسی S8 می‌تواند برنامه‌هایی را در حالت پنجره‌های شناور و صفحه نمایش چند قسمتی که Snap View نامیده می‌شود در حال اجرا داشته باشد. این حالت برای تماشای ویدیوهای یوتیوب در حین کار کردن با گوشی عالی است.

۴- قیمت واقعی

 گلکسی S8 یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار است، در حالی که یک سوم آی‌فون X قیمت دارد! باید خیلی به اپل علاقه داشته باشید که برای خرید  آی‌فون X قانع شوید، کاری که اصلا منطقی نیست!


مواردی که در هر دو گوشی به شکل مشابهی وجود دارند

۱- شارژ بی‌سیم

آی‌فون جدید از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، در حالی که سامسونگ این قابلیت را از سال ۲۰۱۵ و زمان معرفی گلکسی S6 در اختیار دارد و از آن زمان تاکنون در این زمینه پیشرفت‌های زیادی حاصل کرده تا جایی که حالا از فناوری شارژ بی‌سیم سریع (Fast Wireless Charging) بهره می‌برد.

۲- فیلتر نور آبی

بدون تردید یکی از ویژگی‌های محبوبی که اپل با بزرگ‌نمایی‌های فراوان به معرفی آن اقدام نمود، اپلیکیشن f.lux است که توسط این کمپانی ارایه شد و در به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم عامل به Night Shift تبدیل شد. بسیار خب، این قابلیت امروزه در بسیاری از پرچمداران و گوشی‌های رده‌بالا وجود دارد.

۳- حالت پرتره

لنز تله‌فوتو و حالت Portrait Mode یکی از مزایای آی‌فون X در مقایسه با گلکسی S8 است، اما اگر تصاویر بوکه و تصاویری با پس زمینه محو را دوست دارید، قابلیت Selective Focus ( فوکوس انتخابی) در  گلکسی S8 این را به خوبی انجام می‌دهد.

شایعات می‌گویند که گلکسی S8 هم در یکی از آپدیت‌های بعدی به صورت نرم‌افزاری از قابلیت Portrait Mode برخوردار خواهد شد اما فعلا نمی‌توانیم در این باره با اطمینان صحبت کنیم.

۴- صفحه نمایش همیشه روشن بهتر از نوتیفیشن‌های صفحه قفل است

صفحه نمایش آی‌فون X به محض دریافت اعلان و همچنین زمانی که گوشی خودتان را بردارید و نگاه کنید، روشن می‌شود؛ برای این کار، سنسورهای حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند، این نوع از سیستم نمایش نوتیفیکیشن به صورت پایه‌ای و تا حدودی ناکارآمد است؛ در این صورت اگر گوشی کنار دست‌تان نباشد و یا اگر زمان دریافت نوتیفیکیشن‌ها متوجه آنها نشوید، ممکن است خیلی دیر آنها را مشاهده کنید.

با استفاده از صفحه نمایش همیشه روشن سامسونگ، به صورت دایمی یک ساعت بزرگ و آیکن‌های مربوط به نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده می‌کنید که در انتظار شما هستند.

نوشته چند دلیل برای آنکه بدانید گلکسی S8 سامسونگ از آی‌فون X اپل بهتر است اولین بار در پدیدار شد.