چه مواردی بر روی چیدمان کمپین تبلیغاتی در حوزه بازاریابی دیجیتال می‌تواند موثر باشد؟

همان طور که تکنولوژی دارد کم کم جای روش‌های قدیمی را می‌گیرد، جذب مخاطب هم روش‌های جدیدی را پیدا کرده است. امروزه افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ به کمک ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی شروع به جذب مخاطب می‌کنند و البته که بسیار آن‌ها موفق هم هستند.

اگر شما هم دست به چنین کاری زده‌اید ، باید نقشه راه را برای خودتان مشخص کنید و تاکتیک‌های بازاریابی خود را به روی میز بیاورید. امروز قصد داریم تا درباره این تاکتیک‌ها مخصوصاً رپورتاژ آگهی صحبت کنیم و یکی از منحصر به فرد ترین پلتفرم های تبلیغاتی (تسمینو) در زمینه رپورتاژ آگهی را به شما معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

کمپین‌های تبلیغاتی در حوزه بازاریابی دیجیتال

به طور کلی منظور از کمپین دیجیتال مارکتینگ فعالیت‌هایی است که در کنار ارتباط با مخاطب،‌ به برندینگ و جذب افراد هم کمک می‌کند. در‌ واقع این فعالیت‌ها که از تبلیغات بدست می‌آیند، نسبت به هدف آن بازاریابی برنامه‌ریزی می‌شوند.

برای مثال یک شرکت معروف لبنیات با هدف جذب بیشتر مخاطب و فروش بیشتر در یک مقطع کوتاه، کمپین تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال خود را وارد اینستاگرام و توییتر می‌کند تا با محتواهای جذاب مخاطبان را ترغیب به استفاده از محصولاتش کند.           البته فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنها یک انتخاب است، ممکن است آن شرکت بخواهد که حتی چند بنر در سطح شهر نصب کند و یا اینکه با کمک وب‌سایت‌های اینترنتی از رپورتاژ آگهی استفاده کند.

چگونه کمپین تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ بهتری داشته باشیم؟

حالا که با مفهوم این عبارت آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به دنبال راهکارهایی برای افزایش بازدهی باشیم. اگر قصد دارید کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را شروع کنید و یا کرده‌اید بدانید که باید همه چیز را به صورت مستندات روی کاغذ یا فایل الکترونیکی بیاورید. در‌ واقع این کار نقشه راه شما و قدم صفرم است. به کمک این اطلاعات اگر در وسط راه سردرگم شدید، دوباره مسیر خود را پیدا می‌کنید.

در نقشه راه خود چه چیزی بنویسم؟

واضح است که شروع این مسیر مکان الان شما و مقصد هدف نهایی‌تان است. در مطالب زیر سعی کردیم که مهم‌ترین موارد را پوشش دهیم، ولی بستگی به فعالیت‌های کمپین شما ممکن است این سوالات متفاوت شوند. پیشنهاد می‌‌کنیم پاسخ آن‌ها را برای خود یادداشت کنید:

  • هدف شما از شروع این کمپین چیست؟
  • می‌خواهید چقدر بازدید بگیرید و به دنبال چه تعدادی مشتری هستید؟
  • این تعاملات با مخاطب از چه طریقی انجام می‌شود؟ به غیر از شبکه‌های اجتماعی چه روش‌های دیگری را در نظر دارید؟
  • محتواهایی که به دست مخاطبان می‌رسانید از چه نوعی هستند و این افراد باید آن‌ها را چگونه پیدا کنند؟
  • حال که قصد دارید در شبکه‌های اجتماعی هم شروع به کار کنید، برآورد شما از تعداد مخاطبان جذب شده چقدر است؟
  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • حداکثر سرمایه‌ای که برای کمپین خود در نظر گرفته‌اید چقدر است؟

تعاملات خود را با مخاطبان افزایش دهید

همانطور که گفتیم ممکن است یک کمپین تبلیغاتی از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، گوگل ادوردز و یا استفاده از رپورتاژ آگهی و یا هر روش دیگری انجام شود. اگر مخاطبان راهی برای ارتباط با کمپین دیجیتال مارکتینگ شما نداشته باشند، نمی‌توانند جذب شما هم شوند؛ از این رو باید از روش‌های مختلفی برای این کار بهره ببرید. ولی فراموش نکنید که این فعالیت‌ها هزینه دارند و نباید از بودجه خود بیشتر هزینه بپردازید.

مخاطبان هدفتان را مشخص کنید

درباره مخاطبان هدف در بخش نقشه راه هم خواندیم ، اما بد نیست به صورت جداگانه هم به آن بپردازیم. در‌ واقع منظور از این عبارت، افرادی هستند که در نهایت جذب کمپین‌تان می‌شوند. این افراد قبلاً با شما آشنا بودند یا نه؟ اغلب چه قشر سنی از جامعه را تشکیل می‌دهند؟ تا به حال از خدمات شرکت‌تان استفاده کرده‌اند؟ و… . هر چه تعداد این سؤالات بیشتر شوند، مخاطبان هدف دقیق‌تر و در نتیجه با برنامه‌ریزی خوب، کمپین موثرتر خواهد بود.

  • چگونه تبلیغات می‌کنید؟

از آنجایی که هدف اصلی این کمپین جذب مخاطب است و این امر هم بیشتر با تبلیغات انجام می‌شود، باید برنامه‌ریزی دقیقی درباره آن داشته باشید. یک جدول زمانی درست کنید و تبلیغاتی که برای کمپین‌تان در نظر گرفته‌اید را در  آن وارد کنید. بهتر است نوع این آگهی را هم بنویسید‌؛ برای مثال اینکه می‌خواهید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید و یا سفارش یک رپورتاژ آگهی داده اید.

  • ارقام را فراموش نکنید!

اگر علم آمار را در هر کاری ترکیب کنید، می‌توانید یک پیش‌بینی تقریبی از آینده آن فعالیت داشته باشید؛ البته که کمپین دیجیتال مارکتینگ هم از این امر مستثنی نیست. بررسی اعداد و ارقام تعداد کلیک،‌ بازدید از سایت، لایک و اشتراک‌گذاری‌ها و چند ده اعداد تخصصی دیگر که می‌توانند به پیشرفت هر چه بیشتر کمپین‌تان کمک کند.

  • تولید محتوای قدرتمند را انتخاب کنید.

هر چه هم که بین راهکارهای مختلف بگردیم باز هم به این جمله معروف از بیل گیتس می‌رسیم که می‌گوید: «محتوا، پادشاه است!». هر چه برای تولید محتوای خود بیشتر وقت بگذارید، کیفیت خود را یک پله بیشتر کرده و در نتیجه مخاطبان بیشتری را علاقه‌مند می‌کنید! برای مثال فرض کنید که می‌خواهید از اینستاگرام برای کمپین خود بهره ببرید، بهترین کار این است که به کمک یک هشتگ خلاقانه،‌ استفاده از گرافیک و یا حتی انیمیشن‌های جذاب و هماهنگ‌سازی باقی محتواها با این ترکیب، یک معجون قدرتمند برای مشتری‌های جدید بسازید.

  • با برنامه‌ریزی قبلی پیش بروید.

باید بدانید احتمال اینکه در جدول زمانی خود به مشکل بخورید وجود دارد؛ چرا که حتی اگر همه خطاهای ممکن را حذف نمایید،‌ خطای انسانی کار خودش را می‌کند! پس باید سعی کنید تا جای ممکن از این مسیر خارج نشوید. شما پیچ و خم‌های این جاده را می‌شناسید و همین موضوع از سردرگمی در اواسط کار جلوگیری می‌کند. البته که همانطور که گفتیم، ممکن است برای مثال تاریخ یک تبلیغ تغییر کند و یا اینکه تاریخ شروع جا به جا شود؛ ولی این موضوع نباید باعث نگرانی شما شود، بلکه باید باعث انگیزه‌ای شود که شما را به هدفتان نزدیک و نزدیک‌تر کند.

  • کمپین تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ خود را راه‌اندازی کنید

در این مطلب درباره راهکارهای داشتن یک کمپین دیجیتال مارکتینگ بهتر خواندید و متوجه شدید که چگونه باید از تبلیغات مختلفی مانند رپورتاژ آگهی استفاده کنید و به هدف نهایی خود برسید. اگر به افراد با تجربه بیشتر دسترسی دارید، حتماً از اطلاعاتشان بهره ببرید تا بهترین بازخورد ممکن را از کمپین‌تان بگیرید. بهره مندی از دانش از کارشناسانی که به صورت آنلاین مشاوره می‌دهند هم ایده بدی نیست!

معرفی سایت تسمینو به عنوان فعال ترین پلتفرم در زمینه انتشار رپورتاژ آگهی

برای آن که بتوانید کمپین تبلیغاتی خود را در قالب رپورتاژ آگهی منتشر کنید نیاز به پلتفرمی دارید تا این فرایند به صورت کاملا تخصصی انجام شود. از این رو می توانید از تسمینو که یکی از فعال ترین سایت ها در زمینه انتشار رپورتاژ آگهی است، استفاده کنید.

این سایت یکی از قدیمی ترین پلتفرم های خرید رپورتاژ آگهی در وب فارسی، مفتخر است که به عنوان یک راهنما و متخصص این امر، برای پیشرفت کسب کارتان همراه شما باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است 

نوشته چه مواردی بر روی چیدمان کمپین تبلیغاتی در حوزه بازاریابی دیجیتال می‌تواند موثر باشد؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.