چکیده‌ای از مهم‌ترین مطالب روز گذشته

چکیده‌ای از مهم‌ترین مطالب روز گذشته

در این مطلب به خلاصه‌ای از مهم‌ترین مطالب روز گذشته می‌پردازیم شما می‌توانید برای دیدن مطلب موردنظر بصورت کامل بر روی تیتر مطلب کلیک کنید.

پنجشنبه‌ای که گذشت…

 

نسخه جدید Google Maps با دکمه‌های مجزا برای ترافیک لحظه‌ای و اطلاعات عبور و مرور

اپلیکیشن Google Maps در آپدیت‌های اخیر خود، امکانات و گزینه‌های بیشتری را در زمینه رانندگی در اختیار کاربر‌ها قرار داده است. از جمله این امکانات می‌توان به پارکینگ‌های در دسترس در سیستم عامل اندروید اشاره کرد. ولی اکنون اطلاعاتی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد از این هم بیشتر شده است. در آپدیت جدید این برنامه، دکمه‌های Transit و Traffic در نوار پایین صفحه قرار داده شده‌اند. در واقع به جای اینکه منو موجود در سمت چپ برنامه را پایین بکشید، کافی است بر روی این دکمه‌ها کلیک کنید.

اگر Google Maps سیستم حمل و نقل عمومی شهر شما را پشتیبانی نماید، قطعا برگه Transit برای شما بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. به عنوان مثال اگر در مسیر رفتن به سمت خانه باشید، در این برگه می‌توانید زمان رسیدن اولین اتوبوس به نزدیک‌ترین ایستگاه محل فعلی خود را ببینید.

 

رگولاتورهای مستقل کره‌ای علت آتش‌سوزی گلکسی نوت 7 را مشکل در باتری آن می‌دانند!

کمپانی سامسونگ چند روز قبل، به شکل رسمی و پس از انجام آزمایشات فراوان، علت آتش‌سوزی فبلت نوت 7 را اعلام نمود و طی کنفرانسی، عذرخواهی خود را به تمامی کاربران تقدیم کرد. حالا لابراتوار کشور کره، نتایج آزمایشات اختصاصی خود در رابطه با علت انفجار گلکسی نوت 7 را اعلام کرده که نتیجه آن، مشابه همان چیزی است که کمپانی سامسونگ به آن دست‌یافته بود.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در کنفرانسی خبری بیان داشته که برخی از باتری‌های نوت 7، از روکش عایق لازم، بی‌بهره بودند و برخی دیگر نیز، با مشکل در الکترودهای آسیب‌دیده مواجه شده بودند و هر دو کمپانی تأمین کننده باتری‌های این محصول به دلیل فشار برای تأمین باتری‌های موردنیاز، از امنیت و قابلیت اطمینان آن غافل ماندند.

ما مشکل انفجار نوت 7 را در باتری آن یافتیم (که توسط دو کمپانی سامسونگ SDI و ATL ساخته‌ شده‌اند) و در خود دستگاه ایرادی مشاهده نکردیم. باتری نوت 7 ممکن است جریان کوتاهی میان الکترودهای مثبت و منفی بدون عایق برقرار کند که همین موضوع، باعث انفجار می‌شود. در سال‌های اخیر، اسمارت‌فون‌ها پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند و به همین علت، باید ظرفیت باتری‌های به‌کار گرفته‌شده در آنها نیز افزایش یابد. اما این موضوع نباید باعث غفلت کمپانی‌های سازنده، از تأمین امنیتباتری‌ها شود.

 

گزارش آی‌تی‌رسان از افتتاح بزرگترین فروشگاه سامسونگ در ایران

چهارشنبه هفته گذشته در بازار چارسو در خیابان جمهوری، سامسونگ بزرگترین فروشگاه خود در ایران را افتتاح کرد. فروشگاهی که در آن خریداران می‌توانند از نزدیک با تمام محصولات این کمپانی آشنا شده و اطلاعات کاملی را به‌دست بیاورند.

گروه آی‌تی‌رسان نیز از این فروشگاه دیدن کردند و برای شما تصاویری اختصاصی همراه با گزارشی کامل تهیه نمودند که می‌توانید با کلیک بر روی تیتر بالا به مطلب کامل مراجعه کنید.

 

 

پروژه‌های جدید ایرانسل در کشور رونمایی شد!

چهارشنبه هفته گذشته در مراسمی که با حضور خبرنگاران، مدیران ایرانسل و وزیر ارتباطات برگزار گردید،‌ اپراتور دوم کشور از دستاوردها و پروژه‌های جدید خود رونمایی کرد.

در این مراسم پروژه‌های ایرانسل در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، تلویزیون تعاملی ایرانسل (IPTV-VOD-OTT)، بیست‌هزارمین node پهن‌باند، نخستین شبکه استاندارد اینترنت اشیا (NB-IoT)، فاز تجاری پروتکل IPv6، فاز تجاری سامانه پرداخت همراه (NFC) و خدمات رایانش ابری ایرانسل (Cloud) به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین نخستین مودم نسل 4.5 اینترنت همراه با حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه رونمایی شد و اپراتورهای مجازی طرف قرارداد با ایرانسل معرفی شدند. به علاوه سامانه حمایت از محتوای داخلی، سامانه پرداخت از حساب کاربری و سامانه احراز هویت نیز از جمله خدمات ایرانسل بودند که با هدف توسعه کسب و کار دیجیتال معرفی شدند.

در این مراسم که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و محمد هاشمی، استاندار تهران برگزار شد، مدیرعامل ایرانسل به ارائه توضیحاتی درباره عملکرد و دستاوردهای این شرکت پرداخت.

 

 

هواوی آنر V9 در تاریخ 3 اسفند به صورت رسمی رونمایی خواهد شد

هواوی این ماه از یک اسمارت‌فون جدید تحت برند آنر رونمایی خواهد کرد. با توجه به یک تیزر که به تازگی منتشر شده است، این کمپانی قصد دارد در تاریخ 21 فوریه یا 3 اسفند از آنر V9 به صورت رسمی رونمایی کند. این مراسم یک هفته قبل از آغاز به کار نمایشگاه MWC 2017 انجام خواهد شد.

وجود این هندست پیش‌تر توسط TENAA مشخص شده بود. از جمله مشخصاتی که آنر V9 خواهد داشت می‌توان به پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و نمایشگر 5.7 اینچی QHD اشاره کرد. این اسمارت‌فون در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد که به ترتیب به 4 و 6 گیگابایت رم مجهز هستند.

 

قیمت آیفون 8 مشخص شد!

دهمین پرچم‌دار اپل در حوزه اسمارتفونها، که احتمالاً آیفون 8 و یا آیفون X نام می‌گیرد، کاملاً متفاوت از نسخه‌های پیشین خواهد بود. آیفون 8 برخلاف آیفون 7s و 7s Plus از نمایشگر OLED بهره خواهد گرفت که درصد بالایی از پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. کلیدهوم و حسگر اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر قرار می‌گیرند، البته این تکنولوژی به زمان بیشتری برای تکامل نیاز دارد.

این محصول هزینه ساخت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد چراکه اپل می‌گوید برای تأمین نمایشگرهای OLED دو برابر نمایشگرهای LCDD بودجه لازم است و همچنین حافظه رم بیشتر هم به معنای صرف هزینه بالاتر است.

در حال حاضر گران‌ قیمت‌ترین مدل آیفون، 7 پلاس جت بلک است که برچسب قیمتی 969 دلاری را در مقابل مشتری قرار می‌دهد اما طبق شایعات، لوکس‌ترین نسخه آیفون نسل دهم، رکورد قیمت 1000 دلاری را خواهد شکست. اما این قیمت تنها در حد حدس و گمان بوده و برای مشخص شدن قیمت واقعی، باید تا اعلام رسمی از سوی اپل صبر کنیم.

 

 

مشخصات سامسونگ گلکسی تب پرو S2 لو رفت

در نمایشگاه MWC اکثر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند سعی می‌کنند پرچمدار خود را به نمایش بگذارند ولی امسال پرچم‌دار آینده سامسونگ رونمایی نخواهد شد و این شرکت به دنبال جایگزینی محصولات پر‌قدرت به جای این اسمارت فون است تا در این رویداد خود را نشان دهد.

هر چه به زمان برگزاری نمایشگاه نزدیک‌تر شویم، اطلاعات بیشتری از محصولاتی که‌ در این رویداد معرفی می‌شوند به بیرون درز می‌کند.

حال مشخصات گلکسی تب پرو S2 فاش شده و نشان می‌دهد شاهد محصولی پر قدرت و ویندوزی از سامسونگ خواهیم بود. گلکسی تب پرو S2 تبلتی ۱۲ اینچی با صفحه نمایش سوپر امولد است که‌ رزولوشن تصویر ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی دارد و با پردازنده اینتل Core i5-7200U با فرکانس کلاک ۳.۱ گیگاهرتز قدرت داده شده است. این تبلت دارای پردازنده گرافیکی اینتل ۶۲۰ خواهد بود.

گلکسی تب پرو S2 از ۴ گیگابایت رم LPDDR3 برخوردار است و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد که‌ این ظرفیت با استفاده از درگاه کارت SD قابل ارتقا است.

این دستگاه دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط تصاویر 4K و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی دارد و از دو پورت یو‌اس‌بی 3.0 نوع C در آن استفاده شده است.

گلکسی تب پرو S2 از بلوتوث نسخه 4.1 بهره می‌برد و از شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند؛ همچنین این دستگاه دارای قلم اختصاصی سامسونگ یعنی S-Pen است.

نوشته چکیده‌ای از مهم‌ترین مطالب روز گذشته اولین بار در پدیدار شد.