چگونه پینگ اینترنت خود را داخل بازی آنلاین پایین بیاوریم؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به بازی های آنلاین علاقه دارید احتمال زیادی دارد که کلمه «پینگ» به گوشتان خورده باشد! حتی اگر تاکنون این کلمه را نشنیده باشید، احتمال زیادی دارد که تاثیر آن را در بازی های آنلاین یا حتی وبگردی معمولی و روزانه احساس کرده باشید. در این بخش قصد داریم به طور کامل به معرفی و بررسی پینگ و موضوعات مرتبط با آن بپردازیم.

پینگ

حتما برایتان پیش آمده است که بر روی یک لینک کلیک کنید و لینک موردنظر با تاخیر و حتی در بعضی موارد پس از چند دقیقه باز شود. یا اینکه در بازی آنلاین خود بدون آنکه بدانید چه اتفاقی افتاده است از دوربازی خارج شوید.

پینگ معیاری برای درک تاخیری است که در تمامی فعالیت های آنلاین (از یک جستجوی ساده در اینترنت تا بازی آنلاین و …) خود احساس میکنیم. درواقع پینگ، ابزاری برای اندازه گیری تاخیر اتصال بین دستگاه شما و سرور مقصد است. پینگ مقدار زمانی است که طول می کشد تا هر پکت (بسته) داده از دستگاه شما به سرور ارسال، و پاسخ آن به دستگاه شما برسد است. طبیعی است که هرچقدر مقدار پینگ بالاتر باشد، بدین معنی است که بازی آنلاین یا وب گردی شما با تاخیر بیشتری انجام می پذیرد.

در بحث پینگ دو اصطلاح «پینگ داخلی» و «پینگ خارجی» مطرح است. اصطلاح پینگ خارجی عموما برای اتصال به سرورهای خارج از کشور استفاده می‌شود و پینگ داخلی نیز به تأخیر در ارتباط بین سیستم میزبان و یک سرور داخل کشور (مثلا واقع در تهران) اشاره می‌کند.

تاثیر پینگ در بازی های آنلاین

تا اینجا با مفهوم کلی پینگ آشنا شدیم و دانستیم که پینگ تاثیر بسیار زیاد و در بسیاری از مواقع تعیین کننده ای در بازی های آنلاین دارد! پینگ خوب و پایین میتواند لذت یک بازی آنلاین را چند برابر کند درحالیکه پینگ بد و بالا میتواند شما را به کل از انجام بازی های آنلاین منصرف کند.

در واقع مهمترین عاملی که بر روی پینگ تاثیرگذار است فاصله می باشد. شما با داشتن بهترین و پرسرعت ترین اینترنت ها نیز در صورتی که از سرور مورد نظر فاصله جغرافیایی زیادی داشته باشید پینگتان نسبت به آن سرور بالا خواهد بود. مثلا وقتی ساکن تهران هستید و سروری که بر روی آن بازی می کنید مستقر در سنگاپور باشد امکان ندارد بتوانید با پینگ زیر 150 میلی ثانیه بازی کنید! اما همین عدد برای وقتی که سرور بازی در ترکیه باشد به حدود 40 میلی ثانیه کاهش خواهد یافت! می بینید که فاصله بسیار بر روی پینگ نهایی شما تاثیر گذار است!

به عنوان مثالی دیگر، فرض کنید که شما به سرور آلمان بازی مورد علاقه خود متصل شدید. بدیهی است که در حالت عادی و بدون استفاده از هیچ دی ان اس یا سرویسی، پینگ شما هیچگاه به پینگ کاربری در آلمان که دیگر شرایطش مشابه شماست، نخواهد رسید.

کاهش پینگ

حال اگر پینگ اینترنت شما زیاد باشد، چاره چیست؟ آیا راهی هست که بتوان به کمک آن این مقدار را کاهش داد؟ در پاسخ باید گفت، بله. خوشبختانه شما می توانید با راه هایی این مقدار را تا حد زیادی کاهش دهید و پینگ خود را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید. اما نباید انتظار داشته باشید پینگتان داخل بازی هایی که سرورهایشان خارج از کشور است به 20 میلی ثانیه برسد!

روش های کاهش پینگ

همانطور که اشاره شد راهکارها و روش هایی هستند که با کمک آن می توانید تا حد زیادی مقدار پینگ (چه خارجی و چه داخلی) را بهبود دهید که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  • درصورتی که از WIFI استفاده میکنید، سعی کنید به مودم نزدیکتر شوید: یکی از ساده ترین اقداماتی که می توان در جهت بهبود پینگ انجام داد، کم کردن فاصله ی دستگاهی که با آن بازی می کنید با مودم است زیرا دیوار، پله و موانع فیزیکی قدرت سیگنال اینترنت را کاهش می دهند.
  • برنامه ها و سایت های اجرا شده در پس زمینه را ببندید: سعی کنید تمامی برنامه هایی که در پس زمینه سیستمان درحال اجرا است را ببندید. حتی اگر هیچ برنامه یا سایتی بر روی سیستم شما در حال اجرا شدن نیست، مواردی مانند آپدیت ویندوز و برنامه ها را چک کنید چراکه ممکن است بدون آنکه خبر داشته باشید، برنامه های شما در حال به‌روزرسانی و آپدیت باشند.
  • کاهش تعداد دستگاه های متصل به اینترنت: افزایش تعداد کاربران متصل به روتر باعث کاهش سرعت ارتباط و افزایش پینگ می شود. حتی اگر از دستگاه های الکترونیکی دیگر متصل به روتر استفاده نمی کنید، سعی کنید WIFI آن ها را غیرفعال کنید.
  • اتصال به سرورهای نزدیکتر: این روزها بازی های آنلاین بسته به شرایط و سیاست های خود، در نقاط مختلف جهان سرور دارند. قطعا تا زمانیکه سرور خاورمیانه یک بازی موجود است، اتصال به سرورهای آمریکایی آن بازی کار چندان منطقی ای نیست! انتخاب سرور در بعضی از مواقع با انتخاب شما انجام میشود اما در بعضی از بازی ها هم امکان انتخاب سرور و منطقه جغرافیایی توسط خود کاربر وجود ندارد. البته دلیلی که بسیاری از کاربران سرورهای اروپایی را انتخاب می کنند به اصطلاح خالی بودن سرورهای نزدیک تر و درنتیجه انتظار بیشتر تا ورود به بازی است. البته بازی با پینگ مناسب ارزش این صبرکردن را خواهد داشت.
  • درصورت امکان از کابل لَن (Lan) جهت اتصال به اینترنت استفاده کنید: میتوان گفت در اکثر موارد، کابل Lan وارتباط سیمی، کیفیت اینترنت بهتر و در نتیجه پینگ کمتری را ارائه می کند. درصورت امکان سعی کنید از کابل Lan و ارتباط مستقیم به جای WIFI و ارتباط بی سیم استفاده کنید.
  • درخواست تغییر نوع سرویس از ارائه دهنده اینترنت: برخی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت سرویسی عموما تحت عنوان «سرویس گیمینگ» ارائه کرده اند که استفاده از این سرویس ها می تواند در جهت کاهش پینگ شما موثر باشند. با ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید و از آنان بخواهید درصورتی که سرویسی برای گیمر ها دارند، آن را برایتان فعال کنند.
  • استفاده از سرویس های کاهش پینگ: ممکن است شما تمامی راه های بالا را امتحان کرده باشد اما همچنان به پینگ دلخواه خود نرسیده باشید. در اینگونه مواقع شرکت ها و سایت هایی با مجوز قانونی در داخل کشور هستند که سرویس های کاهش پینگ بازی را به گیمرها در قبال هزینه های دوره ای (یک ماهه، سه ماهه و …) ارائه می دهند. تنها کافی است در یکی از این سایت ها ثبت نام کنید و پس از اتمام خرید، سرویس کاهش پینگ مورد نیاز خود را فورا تحویل بگیرید. ممکن است پیش از خرید فکر کنید که ممکن است این سرویس تاثیر چندانی بر پینگ شما نگذارد چراکه شما هر عملی که در جهت کاهش پینگ انجام دهید، بازهم پینگ برخی از اینترنت ها تا مقدار مشخصی پایین می آید که گاها میتواند دلایلی خارج از کنترل شما مانند عدم سازگاری اینترنت و … داشته باشد. در چنین مواقعی بعضی از این وبسایت ها پیش از خرید، سرویس خود را در طی مدت زمان کوتاهی به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند تا درصورت رضایت، اقدام به خرید کنید. این یک قابلیت بسیار خوب است و حتما توصیه می کنیم اگر قصد خرید داشتید ابتدا سرویس مورد نظر خود را تست کنید.
  • کدام یک از سرویس های کاهش پینگ بهتر است؟ سرویس های کاهش پینگ زیادی (هم خارجی و هم ایرانی) وجود دارند، ولی احتمالا بهتر باشد سراغ نسخه های خارجی نروید، چون هزینه آنها بالاتر بوده و سرورهای داخل کشور برای پشتیبانی بهتر به کاربران ایرانی ندارند. در مقابل اما سرویس های کاهش پینگ ایرانی صرفا مخصوص کاربران ایرانی طراحی شده اند و ممکن است برای شما بهتر عمل کنند. که البته در این میان نیز سرویس های خوب و بد زیادی وجود دارند. ما به عنوان پیشنهاد و طبق بررسی هایی که انجام دادیم، سرویس گادپینگ را پیشنهاد می کنیم. از جمله چند دلیل برای این انتخاب می توان به 1.امکان تست رایگان قبل از خرید 2.سابقه کاری بالا (این سایت ظاهرا از سال 1393 در حال فعالیت است و این قدمت بالا نکته خوبی می باشد) 3. دارای نماد اعتماد الکترونیکی 4.تیم پشتیبانی قابل قبول 5. اپلیکیشن اختصاصی برای رایانه و موبایل 6. معرفی شده توسط استریمرهای معروف اشاره کرد. اما خب ممکن است یکی از معایب آن قیمت نسبتا بالا باشد، هر چند در کنار مزیت های عنوان شده احتمالا ارزشش را داشته باشد کمی بیشتر بابتش هزینه کنید. حتما فراموش نکنید که اگر قصد خرید سرویس کاهش پینگ را داشتید ابتدا آن را بر روی اینترنت خود تست کنید چراکه شاید سازگاری آن با اینترنت شما کامل نباشد و یا تاثیر مطلوبی برایتان به همراه نداشته باشد.
  • استفاده از DNS: یکی دیگر از راهکار ها، استفاده از DNS های مخصوص بازی است. شما می توانید DNSخود را از طریق تنظیمات ویندوز و لینوکس در دسکتاپ و سیستم عامل های اندروید و IOS در گوشی و همچنین مودم یا روتر تغییر دهید. یکی از این DNS های معروف که احتمالا اسمش را هم شنیده باشید 1.1.1.1 می باشد. استفاده از DNS گاها می تواند کیفیت اتصال اینترنت شما را کمی بهبود بخشد.

 

سایر مشکلات رایج در بازی آنلاین

برای حل مشکل ریجستر تیر و پکت لاس چه کار کنیم؟ اجازه دهید اول در مورد مشکل ریجستر تیر صحبت کنیم. مشکل ریجستر نشدن تیر اغلب در بازی پابجی و پابجی موبایل وجود دارد و اصطلاحا به این معنیست که داخل بازی به دشمن شلیک می کنید و اطمینان دارید که او را به خوبی زده اید ولی هنوز زنده است و نمرده! به این اتفاق ریجستر نشدن تیر می گویند، انگار تیرهای شما واقعی نبوده و کار نکرده است! اما دلیل این اتفاق چیست؟ هنوز کسی به درستی نمی داند! در واقع این اتفاق در پشت پرده هوش مصنوعی خود بازی پابجی رخ می دهد و شما نسبت به آن کنترلی ندارید. اما خب احتمال قریب به یقین این قضیه با پینگ و کیفیت اتصال اینترنت شما نسبت به سرور بستگی دارد. طبیعتا هرچقدر پینگ شما پایین تر باشد، حریفان داخل بازی را نیز زودتر می بینید (در حد میلی ثانیه)، در نتیجه زودتر اقدام به شلیک می کنید و احتمالا تیرهای شما بهتر ریجستر خواهند شد. گاها دیده شده استفاده از برخی از V-P-Nها باعث بهبود ریجستر تیر و وضعیت پکت لاس بازی شده است، نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که حتما از سرویس های معتبر استفاده کنید تا با مشکلاتی از قبیل بن شدن اکانت بازی و … مواجه نشوید! استفاده از وی-پی-ان های رایگان ممکن است به جای اینکه اوضاع را بهتر کند، آن را بدتر کند! مخصوصا اینکه به دلیل استفاده از آی پی اشتراکی به تعداد زیاد در آنها، ریسک بالایی نیز برای استفاده در پی خواهند داشت.

اما در مورد پکت لاس چطور؟ پکت لاس (یا پاکت لاس Pocket Loss) عموما به دلیل وجود تایم اوت (Timeout) روی اینترنت رخ می دهد. البته دلایل پیچیده تر دیگری هم دارد، و این قضیه برای هر گیمی متفاوت است، اما بصورت کلی زمانی که توسط یک بستر باکیفیت، با پهنای باند مناسب و پایدار (Stable) به سرورهای بازی متصل می شوید دلیلی ندارد که بازی وجود پکت لاس را به شما نشان دهد! مشکل پکت لاس نیز مانند مشکل پینگ، ممکن است توسط یکی از راه های اشاره شده در بالا تا حد زیادی برطرف شود.

سخن پایانی

به بحث اصلی پینگ برگردیم و مقاله را جمع بندی کنیم. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، فاکتور اصلی تاثیرگذار در پینگ فاصله است. شما وقتی بر روی یک سرور مستقر در آلمان بازی می کنید، یا بهتر است بگوییم زمانی که با یک سرور واقع در آلمان سروکار دارید، نباید انتظار داشته باشید پینگتان با فردی که ساکن خود فرانکفورت است در یک حد باشد! طبیعیست که پینگ این شخص به دلیل نزدیک تر بودن به سرورها نسبت به پینگ شما بسیار پایینتر باشد، و شما حتی اگر از یک اینترنت بسیار پرسرعت استفاده کنید یا هرکدام از راه حل های بالا را نیز انجام داده باشید قطعا پینگتان به پایینی پینگ این فرد ساکن آلمان نخواهد رسید.

عکس این قضیه نیز صدق می کند! فرض کنید شما بر روی یک سرور واقع در تهران در حال بازی کردن هستید و یک فرد از هلند قصد دارد بر روی همین سرور بازی کند، در این حالت این شخص هرچقدر هم اینترنت باکیفیتی داشته باشد اما چون از نظر جغرافیایی از ما فاصله زیادی دارد، هیچگاه نمی تواند با پینگی مناسب مانند پینگ شما بازی کند. در این حالت پینگ شما از ایشان خیلی بهتر خواهد بود و همه این ها فقط و فقط به دلیل فاصله مکانی است، نه چیز دیگر.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد. شما در پینگ و بازی آنلاین چه تجربه ای داشته اید؟ کمترین پینگی که تا امروز داخل بازی داشته اید چند میلی ثانیه بوده است؟ نظر خود را برایمان کامنت کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته چگونه پینگ اینترنت خود را داخل بازی آنلاین پایین بیاوریم؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.