چین قوانین حفاظت از کودکان در فضای مجازی را سخت تر می کند

ICTna.ir – چین قوانین حفاظت از کودکان زیر 18 سال در فضای مجازی را بازنگری و سخت تر کرده و فروشندگان محصولات اینترنتی و اپراتورهای ارایه دهنده خدمات را ملزم کرده تا در مواقع ضروری نسبت به انجام اقدامات لازم مصوب اقدام کنند.
 
Chinese kids.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قوانین بازبینی شده توسط کمیته دائمی کنگره ملی مردم نیز رای آورده و از اول ماه ژوئن سال آینده میلادی لازم الاجرا خواهد بود.
 
براساس اعلام خبرگزاری شینهوا، مطابق آنچه که تصویب شده، فروشندگان اینترنتی و ارایه دهندگان خدمات نمی توانند به افراد زیر 18 سال محصولات و خدماتی ارایه دهند که اعتیادآور هستند.
 
ارایه دهندگان خدمات آنلاین شامل بازی، پخش زنده، صوت و ویدئو و رسانه های اجتماعی می بایست امکاناتی از جمله اعمال محدودیت زمان و میزان مصرف را برای کودکان فراهم کنند.
 
ارایه دهندگان خدمات باید اقدامات لازم به منظور جلوگیری از آزار و اذیت اینترنتی را به عمل بیاورند و والدین یا سرپرستان کودکانی که مورد آزار و اذیت اینترنتی قرار می گیرند، حق دارند به ارائه دهندگان خدمات اطلاع دهند تا لینک های مرتبط را حذف، مسدود یا قطع کنند.
 
قوانین بازنگری شده همچنین مهدکودک ها و مدارس را ملزم کرده تا هرگونه آزار و مزاحمت های جنسی کودکان را به مقامات سازمان آموزش و امنیت عمومی گزارش دهند.