کاخ سفید مدال آزادی ریاست‌جمهوری را به استیو جابز اهدا خواهد کرد

استیو جابز؛ یکی از بنیانگذاران شرکت اپل در اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در سال 2011 فوت کرد. با این‌حال وی در همان سال به‌دلیل مشارکت در صنعت موسیقی موفق به دریافت جایزه گرمی شد. به بیان دقیق‌تر استیو جابز این جایزه را به‌دلیل کمک‌های برجسته خود به صنعت در یک ظرفیت غیرعملکردی دریافت کرد. مدیرعامل فقید اپل در دوران حیات خود به‌دلیل ایجاد محصولات و فناوری‌های متحول‌کننده روش استفاده از موسیقی، تلویزیون، فیلم و کتاب به شهرت رسید.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که استیو جابز پس از مرگ خود جایزه دیگری را نیز دریافت خواهد کرد؛ چرا که کاخ سفید در روز جمعه اعلام کرد که بالاترین مدال افتخار غیرنظامی در ایالات‌متحده یعنی مدال آزادی نهاد ریاست‌جمهوری را به وی اهدا می‌کند. بدین‌ترتیب آقای جابز یکی از 17 دریافت‌کننده جایزه آزادی به‌شمار رفته و نام وی در کنار شخصیت‌هایی نظیر سایمون بایلز؛ ژیمناست المپیک، سناتور فید؛ جان مک‌ کین و دنزل واشنگتن؛ بازیگر مشهور قرار خواهد گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط کاخ سفید آمده است: “استیو جابز یکی از بنیانگذاران، مدیر اجرایی و رئیس شرکت اپل به‌شمار می‌رفت. همچنین وی در مقطعی از زمان به‌عنوان مدیرعامل شرکت پیکسار و یکی از بازیگران اصلی در کمپانی والت دیزنی فعالیت می‌کرد. بینش، تخیل و خلاقیت وی منجر به خلق اختراعاتی شد که روش‌های ارتباطی در جهان را متحول کرد. همچنین اقدامات وی موجب شکل‌گیری تحولاتی چشمگیر در صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و صنعت بی‌سیم شد و این تحولات کماکان ادامه دارند.”

این جایزه در روز 7 جولای (16 تیر ماه) در کاخ سفید اهدا خواهد شد. جهت اطلاع بایستی خاطرنشان کرد که مدال آزادی ریاست‌جمهوری به افرادی اهدا می‌شود که در زمینه حفظ رفاه، حفظ ارزش‌ها یا امنیت ایالات‌متحده، صلح جهانی یا سایر فعالیت‌های مهم اجتماعی، عمومی یا خصوصی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

استیو جابز فقید با رونمایی از آی‌فون‌ در روز 9 ژانویه 2007 (19 دی ماه 1385) جهان را متحول کرد

استیو جابز احتمالا به‌دلیل معرفی نخستین نسل آی‌فون ضمن برگزاری رویداد MacWorld در روز 9 ژانویه 2007 (19 دی ماه 1385) برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند. پس از برگزاری این مراسم از استیو جابز سوال شد که آیا اپل انتظارات مشتریان از تلفن‌همراه را تغییر داده است؟ وی در پاسخ اعلام کرد: “من واقعا تصور می‌کنم که آی‌فون احتمالا کل صنعت تلفن را تغییر خواهد داد. من معتقدم که جهان به این سمت و سو پیش خواهد رفت.” اکنون پس از گذشت حدودا 15 سال مشخص شده که پیش‌بینی وی صحیح بوده است.

نوشته کاخ سفید مدال آزادی ریاست‌جمهوری را به استیو جابز اهدا خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.