کاربرانی که هنگام خواب به گوشی نگاه می‌کنند، ممکن است موقتا نابینا شوند!

هشدار: نگاه کردن به گوشی هنگام شب و وقتیکه در رخت‌خواب هستید، می‌تواند بینایی شما را از بین ببرد. طبق گفته پزشکان و بررسی‌هایی که روی دو زن انجام شد، زمانی که شخص در تاریکی به طور مداوم گوشی خود را چک می‌کند دچار کوری موقت می‌شود. اما راه‌حلی که برای این کار وجود دارد این است که مطمین شویم هنگام استفاده از تلفن همراه در تاریکی با هر دو چشم خود به آن نگاه می‌کنیم.

در مجله پزشکی New England، پزشکان مواردی را از دو زن ۲۲ و ۴۰ ساله دیده‌اند که طی چند ماه کوری موقت را تجربه کرده‌اند و دلیل آن استفاده از گوشی بود.

این زنان در محدوده‌های زمانی معینی تا ۱۵ دقیقه بینایی خود را به طور موقت از دست می‌دادند. آن‌ها آزمایش‌های پزشکی مختلفی را تجربه کردند که شامل اسکن MRI و آزمایش‌های قلبی بود. با این حال همچنان پزشکان نمی‌توانستند که دلیل مشکل پیش‌آمده برای آن‌ها را پیدا کنند.

در نهایت با مراجعه به یکی از مراکز چشم‌ پزشکی کلید این معما کشف شد. پزشک از آن‌ها پرسیده‌ بود که “دقیقا هنگام این اتفاق مشغول انجام چه کاری بودید؟” در ادامه او توضیح داد که هر دو زن به شکل عادی وقتی که در حال استراحت بودند، تنها با یکی از چشم‌ها به صفحه گوشی خود نگاه می‌کردند و چشم دیگر خود را با بالش پوشانده بودند. بنابراین یکی از چشم‌ها در روشنایی قرار گرفته‌ بود و چشم دیگر به تاریکی عادت کرده‌ بود.

وقتی که گوشی را کنار گذاشتند، آن‌ها دیگر نمی‌توانستند به آن نگاه کنند. طبق گفته پزشک دلیل این اتفاق این است که چند دقیقه طول کشیده تا چشم دیگری که خود را با تاریکی تطبیق داده‌ بود دوباره به حالت اولیه برگردد.

کوری موقت در نهایت بی‌ضرر است و در صورتی که افراد با هر دو چشم به گوشی خود نگاه کنند، به راحتی می‌توانند جلوی آن را بگیرند.

یکی از خانم‌ها که در مدت کوتاهی نابینایی‌اش برطرف شده‌ بود متوجه نشانی از مشکل جدی‌تری مانند سکته یا مورد دیگر نشده‌ بود. دومین فرد شک بیشتری از این موضوع داشت و پیش از آگاهی از علت آن دفترچه‌ای را تهیه کرده بود و نشانه‌های نابینایی موقت خود را در آن یادداشت می‌کرد. اما با این حال نمی‌توانست چک‌کردن پیام‌های گوشی را زمانیکه به رخت‌خواب می‌رود متوقف کند.

دکتر Rahul Khurana، سخنگوی آکادمی چشم‌ پزشکی آمریکا، این موضوع را یک فرضیه جالب عنوان کرد اما گفته‌ است که تنها دو مورد مشاهده‌شده برای اثبات اینکه با یک چشم نگاه کردن به گوشی در تاریکی باعث این اتفاق می‌شود کافی نیست. او همچنین شک دارد از اینکه آیا کسان دیگری که از گوشی استفاده می‌کنند تجربه این پدیده را داشته‌اند یا خیر.

این پزشک یکی از کاربران علاقه‌مند گوشی‌های هوشمند است و سعی دارد تا با کمک همسر خود سناریو این قضیه را از نو بازسازی کند.

نوشته کاربرانی که هنگام خواب به گوشی نگاه می‌کنند، ممکن است موقتا نابینا شوند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.