کارشناس رمزارزها: چرخه نزولی در بازار، سلامت آن را نشان می‌دهد

بازار خرسی

یک تحلیل‌گر بازار ارز دیجیتال گفته که نباید نگران ریزش بازار باشیم، زیرا این ریزش‌ها فرصت‌ خریدهای بهتری به ما می‌دهند.

در چند هفته گذشته، تمام بازار رمرارزها روند نزولی داشته‌اند، اما بعضی از فعالان این بازار اعتقاد دارند که این ریزش‌ها، بازیگران بد بازار را تکان می‌دهند و فرصت‌های بهتری در آینده به افراد می‌دهند.

معمولاً معامله‌گران از ریزش بازار ناراحت هستند و کسب سود از این شرایط را سخت می‌بینند. اما بعضی از تحلیل‌گران و فعالان بازار، می‌گویند که زمان ریزش بازار، زمانی است که باید حرکتی انجام داد و وارد شد زیرا این باعث می‌شود زمان بازگشت بازار به روند نزولی، سود بیشتری کسب کنیم.

میهایلو بجلیچ (Mihailo Bjelic)، که یکی از موسسان پروژه پالیگان (MATIC) است، در تاریخ 27 می، در گفت‌وگویی با CNBC گفته که ریزش اخیر بازار، دقیقاً اتفاقی بود که بازار به آن نیاز داشت.

بجلیچ اعتقاد دارد زمانی که ارزش بازار رمزارزها در بین نوامبر 2019 تا نوامبر 2021، 12.5 برابر شد، بازار مقداری غیرمنطقی و بی‌پروا شده بود. در آن زمان، بازار بیش از حد رشد کرده و از بقیه بازارهای سنتی جلو زده بود.

زمانی که بازار بیش از حد رشد می‌کند، یک اصلاح قیمتی نیاز است و این سلامت بازار را نشان می‌دهد.

در حال حاضر، بازار در بین یک اصلاح بزرگ قرار دارد. از ماه نوامبر، ارزش بازار طبق داده‌های سایت CoinGecko حدود 60 درصد ریزش کرد و از 3 تریلیون به 1.2 تریلیون رسید. همچنین کوین ‌تلگراف در تاریخ 28 می، طبق آخرین ریزش بازار، که قیمت 80 درصد کاهش پیدا کرد، گزارش داد که معامله‌گران همچنان منتظر ریزش بیشتری هستند.

یک تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال با نام The DeFi Edge در توئیتر، اضافه کرد که ریزش بازار، مزایایی برای بازیگران بازار دارد و توئیتی ارسال کرد که در آن گفت ریزش بازار برای رشد آن لازم و سالم است. این منطق بر این اساس است که تعداد کمتری از افراد جدید، که هدفی برای کلاهبرداران هستند، در زمان ریزش بازار وارد می‌شوند.

بازار خرسی و گاوی

طبق سایت Blockchain.com، در سال گذشته، زمانی که بیت‌کوین، سقف قیمتی جدیدی زد، همزمان حجم تراکنش‌های بیت‌کوین نیز افزایش پیدا کرد و سقف جدیدی زد. اما در تاریخ 29 می، حجم تراکنش‌های بیت‌کوین 38 درصد کاهش پیدا کرد. این فعالیت پایین، نشان‌گر فرصت کمتر برای کلاهبرداران است و نمی‌توانند به خوبی کسب سود کنند. بنابراین از بازار ناپدید می‌شوند.

همچنین الکس بکر (Alex becker)، سازنده بازی در شرکت بازی‌سازی متاورس، Neo Tokyo، اعتقاد دارد که زمان ریزش قیمت، زمان خوبی برای کسب سود در روند صعودی بعدی است. او گفت:” بیشتر کسب سودها در زمان بازار خرسی است و بیشتر ضررها در زمان بازار گاوی است.

نوشته کارشناس رمزارزها: چرخه نزولی در بازار، سلامت آن را نشان می‌دهد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.