کاهش درآمد اپل برای سومین فصل پیاپی!

کاهش درآمد اپل برای سومین فصل پیاپی!

اپل اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، توانسته ۴۵.۴ میلیون آیفون بفروشد. این میزان از کمی از پیش‌بینی ۴۴.۸ میلیونی تحلیلگران بیشتر بود، اما از ۴۸.۰۴ میلیون سال گذشته کمتر است. این آمار نشان می‌دهد که برای سه ماه پیاپی، فروش آیفون کاهش داشته است. در حالت کلی، این سومین فصلی است که درآمد اپل کاهش نشان می‌دهد.

درآمد اپل ۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد. در نتیجه، برای اولین بار از سال ۲۰۰۱، درآمد سالانه اپل در یکسال مالی نسبت به سال قبل کاهش پیدا می‌کند. مهمترین عامل در نتایج مالی اپل، درآمد حاصل از آیفون بوده که آن هم ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. مک نیز اوضاع خوبی نداشت و کاهش فروش ۱۷ درصدی سالانه را تجربه کرد. بر خلاف آیفون، فروش آیپد تقریبا پایدار بوده و باز هم اپل آماری از فروش اپل واچ ارائه نکرد.

شاید تنها نقطه مثبت مالی در کارنامه اپل را بتوان بخش سرویس این شرکت دانست. فروش نرم‌افزار، موسیقی و … در سرویس‌های مختلف اپل، برایش ۶.۴ میلیارد دلار درآمد داشت که نسبت به سال قبل افزایشی ۲۴ درصدی دارد. درآمد اپل در چین ۳۰ درصد کم شد و در ژاپن ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد، گرچه درآمد اپل در ژاپن تنها نیمی از چین است.

در این فصل احتمال افزایش درآمد اپل وجود دارد، چون تا کمتر از یک هفته دیگر از مک‌های جدید رونمایی می‌شود. بعلاوه، کم‌کم به فصل تعطیلات نزدیک می‌شویم و فروش فصل تعطیلات نقشی حیات در گزارش مالی شرکت‌ها در سه‌ماهه آخر سال دارد.

نوشته کاهش درآمد اپل برای سومین فصل پیاپی! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.