کاهش مجدد فروش آیفون در سه‌ماهه دوم امسال

کاهش مجدد فروش آیفون در سه‌ماهه دوم امسال

در سال گذشته تحلیلگران پیش‌بینی کردند که امکان کاهش فروش آیفون برای اولین بار از زمان معرفی آن، وجود خواهد داشت که این پیش‌بینی به حقیقت پیوست. اپل در اوایل سال جاری در گزارشی خبر از کاهش فروش آیفون داد که متاسفانه این روند در حال تکرار است. در گزارش اخیر اپل از درآمد خود، این شرکت اعلام کرده که میزان فروش آیفون در سه‌ماهه دوم نیز کاهش داشته و تنها موفق به فروش ۴۰.۴ دستگاه شده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل (۴۷.۵۳ میلیون آیفون) کاهش چشمگیری داشته است ولی با این حال اپل امید به افزایش فروش خود بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران دارد. این امید به علت فروش مناسب iPhone SE در میان افرادی که خواهان آیفونی کوچک‌تر و به‌صرفه‌تر هستند به وجود آمده و تیم کوک نیز می‌گوید:

ما خوشحال هستیم تا گزارش سه‌ماهه سوم را که منعکس کننده تقاضای بیشتر مشتری و عملکرد بالاتر کسب و کار نسبت به پیش‌بینی ما در شروع این سه‌ماهه بود را ارایه کنیم. ما با موفقیت آیفون SE را معرفی و به بازار عرضه کردیم و در حال گرفتن پاسخ از مشتریان و توسعه‌دهندگان برای سرویس‌ها و نرم‌افزارهای معرفی شده خود در WWDC هستیم.

اگر براساس شایعات منتشر شده تا امروز، میزان تغییر آیفون جدید ناچیز باشد، امکان ادامه کاهش فروش آن وجود دارد و اپل باید به سال آینده و معرفی آیفونی انقلابی امیدوار باشد.

نوشته کاهش مجدد فروش آیفون در سه‌ماهه دوم امسال اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.