کاهش ۴۰ درصدی فروش اپل واچ

 

e38rg-sbwh-sel-201603اپل آمار و ارقام زیادی از فروش آیفون‌های خود منتشر می‌کند، اما وقتی نوبت به ساعت اپل می‌رسد، آمار و ارقام، در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. اما این باعث نشده که تحلیلگران پیگیر اطلاعات مربوط به این محصول نباشند. یکی از این تحلیلگران، متیو گودمن، تحلیلگر ارشد ITG است. این تحلیلگر می‌گوید که اپل بین ژانویه تا مارس 2016، نزدیک به 3.1 میلیون ساعت فروخته است. این میزان کاهش 40 درصدی نسبت به سه ماهه قبل از آن دارد.

اگر در حالت کلی نگاه کنیم، این مقدار چندان بد نیست. بنابر آمار Juniper Research، اپل نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد. بعلاوه، آمار سه‌ماهه اول، فصل تعطیلات را در نظر نمی‌گیرد. بسیاری از کسانی که نتوانسته بودند به دلایل مختلف از جمله عدم آگاهی و نبود تعداد کافی در بازار، ساعت اپل را بخرند، در فصل تعطیلات آن را خریداری کردند.

گرچه فروش ساعت‌های هوشمند، چندان با موفقیت‌های قبلی اپل مطابق نیست، اما این ساعت‌ها، پتانسیل‌های زیادی در دراز مدت دارند. متیو گودمن می‌گوید که اپل به خوبی می‌تواند پس از بلوغ بازار و قانع‌شدن مشتریان به خرید ساعت‌های هوشمند، از این بازار سود ببرد. با سهم زیاد از بازار و منابع بسیار برای تحقیق روی ساعت‌های هوشمند، اپل این توانایی را دارد تا حضور خود را تثبیت کند و حتی آن را گسترش دهد.

نسل بعدی ساعت اپل،‌ احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، 13 تا 17 ژوئن معرفی شود. بنظر می‌رسد که این نسل جدید، بیشتر بر ویژگی‌های قدرتمند تکیه دارد تا ظاهر بهتر! یکی از شایعاتی که برای نسل دوم ساعت اپل وجود دارد، این است که 40 درصد از نسل پیشین خود، باریک‌تر است.

نوشته کاهش 40 درصدی فروش اپل واچ اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.