کاهش ۶۰ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ در بازار چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته

کاهش 60 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه اول 2017 در بازار چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی Counterpoint Technology Market، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در چین وضعیت مناسبی را تجربه نمی‌کند. ظاهرا فروش سامسونگ در سه‌ماهه اول سال 2017 نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته است. این غول فناوری علاوه‌بر کاهش فروش در این کشور، قسمتی از سهم خود را نیز به شرکت‌های هواوی، اوپو و Vivo نیز بخشیده است.

این شرکت تحقیقاتی اعلام نموده که فروش سامسونگ با 60 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، تنها 3.5 میلیون دستگاه در سه‌ماهه اول امسال بوده است. هم‌اکنون این شرکت تنها 3.3 درصد در بازار چین سهم دارد که نسبت به سهم 8.6 درصدی آن در گذشته، افت تقریبا شدیدی را تجربه می‌کند. برخلاف سامسونگ، شرکت‌های چینی اوپو، Vivo و هواوی به‌ترتیب رشدی برابر با 81، 60 و 25 درصد نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

هواوی در صدر

شرکت هواوی در سه‌ماهه اول 2017 موفق به کسب 19.7 درصد سهم از بازار کشور چین شده که این رقم آن را تبدیل به پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در بازار چین می‌کند. بعد از هواوی شرکت‌های اوپو و Vivo به‌ترتیب سهمی برابر با 17.5 و 17.1 درصد دارند. فاصله این 3 شرکت با برندهای مطرح اپل، شیائومی و سامسونگ در حال افزایش یافتن است.

قیمت، عامل تعیین‌کننده

براساس ادعا تحلیلگران صنعتی، عامل تعیین‌کننده میزان فروش در چین، قیمت درنظر گرفته شده برای گوشی‌های هوشمند بوده که البته کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. دستگاه‌های تولیدی سامسونگ از نظر قیمت، قادر به مبارزه با محصولات شرکت‌های چینی نیستند. انتظار می‌رود که با آغاز فروش گلکسی S8 در کشور چین، وضعیت سامسونگ در این کشور مقداری بهبود یابد. تا به امروز 2 پرچمدار جدید این غول تکنولوژی کره‌ای فروش مناسبی در سراسر جهان داشته‌اند.

نوشته کاهش 60 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه اول 2017 در بازار چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته اولین بار در پدیدار شد.