کتاب «شبکه‌های اجتماعی؛ فرصت‌ها و تهدیدها» منتشر شد

کتاب «شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها» نوشته دکتر حمید ضیایی‌پرور و طاهره ساعدی از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر شد.
 
این کتاب که همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد بازار نشر شده است، شامل چهار فصل است. در فصل اول این کتاب با عنوان «پیشینه شبکه‌های اجتماهی» به موضوعاتی از قبیل تفاوت شبکه اجتماعی و رسانه اجتماعی، کارکرد رسانه‌های اجتماعی، پل‌زدن میان شبکه‌های آنلاین و آفلاین، حریم خصوصی و... پرداخته شده است.
 
در فصل دوم با عنوان «وضعیت ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی» تلاش شده است تا مبانی، چیستی و آمارهای مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در آنها تشریح شود.
 
فصل سوم «معرفی شبکه‌های اجتماعی پرنفوذ» نام دارد که در آن ساختار فیسبوک، یوتیوب، ویکی‌پدیا، اینستاگرام، تلگرام، شبکه‌های اجتماعی ایرانی، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها و... معرفی شده و مقایسه‌ای بین آنها از نظر امنیت صورت گرفته است.
 
در فصل پایانی کتاب که عنوان «فرصت‌ها و تهدیدها» را دارد، ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای مدیران شهری، بانکی و سازمانی، تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی برای سبک زندگی، آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی موبایلی، کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی و... بررسی شده است.
 
این کتاب در 112 صفحه و با قیمت 12000 تومان در غرفه انتشارات سیمای شرق در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.