کتاب نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد

کتاب نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به همت برخی همکاران پژوهشگاه منتشر شد.
 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، کتاب نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به بیان تجارب کشورها در بهره مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور پاسخگویی به نیاز و چالش های پیش روی آن ها در مسیر پیشرفت پرداخته است؛ گردآوری و ارائه طیف وسیعی از ایده ها و درس آموحته های عملی حاصل از انجام پروژه های فناورانه در حوزه ICT است.
 
این کتاب در راستای تحقق ماموریت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در فراهم سازی سکویی برای ارتقا دانش، انتقال فناوری و بومی سازی محصولات و خدمات حوزه فاوا و با هدف جلب مشارکت علاقه مندان در توسعه و بهره مندی از دستاوردهای این پژوهشگاه است.
 
کتاب مذکور در هجده فصل ارائه شده و به بیان تجارب کشورها در بهره مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور پاسخگویی به نیاز و چالش های پیش روی آن ها در مسیر پیشرفت پرداخته است. این محتوا از یک سو می تواند برای سیاست گذاران، تصمیم گیران و به ویژه مدیران ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، مرجعی برای تامل بر راهکارهای عملیاتی سایر کشورها به حساب آید و از سوی دیگر به عنوان مجموعه ای از ایده های مختلف پیاده سازی شده، برای کارآفرینان بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوپا و سازمان های مردم نهادی که به دنبال ارائه ایده های کاربردی با بازار هدف داخلی و بین المللی هستند، تلنگری نوآورانه به همراه داشته باشد. گردآوری و تالیف این مجموعه توسط خانمهاعاطفه قوامی فر، لیلا بیگ، اقدس موسی خانی، شیما توسلی و آقایان محمدرضا محمدی، ، همایون احمدیان انجام شده است.
 
جهت دانلود کتاب نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روی این لینک کلیک کنید.