کروم‌بوک پرسرعت‌ترین خانواده در بازار جهانی رایانه‌های شخصی شد

لپتاپ‌های کروم‌بوک گوگل مبتنی بر سیستم عامل «کروم اواِس» در سومین فصل از سال 2020 میلادی عنوان پرسرعت‌ترین خانواده درحال رشد در بازار جهانی رایانه‌های شخصی را به خود اختصاص دادند.
عرضه جهانی کروم‌بوک در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 122 درصد افزایش یافت تا با این توضیح در بازه زمانی یاد شده 9.4 میلیون دستگاه از این رایانه همراه در بازار جهانی فروخته شود. البته باید توجه داشت که این رقم همچنان در مقابل 124.5 میلیون دستگاه رایانه شخصی ویندوزی که در همین بازه زمانی به فروش رسید بسیار اندک است، ولی این رشد در بازار جهانی تحت حاکمیت ویندوز 10 چشمگیر به نظر می‌رسد و طبق گزارش مرکز Canalys در مورد وضعیت بازار جهانی رایانه‌های شخصی در فصل سوم 2020، رشد کروم‌بوک‌ها نسبت به نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های همراه قابل تبدیل بسیار سریع‌تر بوده است.

همه‌گیری ویروس کرونا و اجبار مردم به دورکاری از مهم‌ترین عواملی بود که به افزایش فروش جهانی کروم‌بوک‌ها و همچنین نوت‌بوک‌ها کمک کرد و در مجموع فروش جهانی رایانه‌های شخصی بیشتر شد. این پدیده همچنین فروش آیپدهای اپل را هم افزایش داد و در کنار آن لپ‌تاپ‌های ارزان‌ قیمت مبتنی بر سیستم عامل «کروم اواِس» گوگل از جمله محصولات دو شرکت اچ‌پی و لنوو نیز بیشتر شد.
لنوو که همچنان بزرگترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در جهان محسوب می‌شود در این دوره زمانی سه ماهه 23.5 میلیون دستگاه تبلت، نوت‌بوک و رایانه رومیزی را به فروش رساند و در رتبه دوم این لیست هم اپل با 22.1 میلیون دستگاه مک و آیپد ایستاد. شرکت اپل در این بازه زمانی صاحب 17.7 درصد از بازار جهانی رایانه‌های شخصی بود و سهم لنوو هم در این زمان 18.9 درصد محاسبه شد.