کشف ۴۹۸ دستگاه استخراج قاچاق ارز دیجیتال در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۴۹۸ دستگاه استخراج قاچاق با نام تجاری بیت‌مین (Bitmain) در عملیات مأموران اداره مبارز با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان مرکزی خبر داد.
 
سردار «کیومرث عزیزی» در بیان جزئیات این خبر گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان مرکزی در تحقیقاتی گسترده از تردد یک دستگاه خودروی کامیون حامل دستگاه‌های الکترونیکی قاچاق از محورهای مواصلاتی استان مطلع شدند.
 
وی افزود: با برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس، خودروی موردنظر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان اراک شناسایی و در عملیاتی متوقف شد.
 
سردار عزیزی ادامه داد: در ابتدا راننده خودرو با ارائه بارنامه‌ای،‌ مدعی حمل بار هندوانه به تهران بود که در بررسی دقیق مأموران انتظامی مشخص شد که این بارنامه فاقد اعتبار بوده و خودرو مورد بازرسی دقیق قرار گرفت.
 
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی اضافه کرد: در بازرسی از خودرو تعداد ۴۹۸ دستگاه الکترونیکی تولید ارز دیجیتال با نام تجاری بیت‌مین که از یکی از بنادر کشور به مقصد تهران بارگیری شده بود، کشف و خودرو توقیف شد.
 
سردار عزیزی تصریح کرد: در بررسی کارشناسی صورت گرفته، مشخص شد که این دستگاه‌ها به دلیل مصرف بالای انرژی، در کشور تولیدکننده مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد که توسط افرادی سودجو به صورت مستعمل خریداری و به کشور وارد شده و به صورت غیرقانونی و با قیمت‌هایی بسیار بالا به متقاضیان فروخته می‌شود.
 
وی ارزش تقریبی این محموله قاچاق را در حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: راننده خودرو در این عملیات دستگیر و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.