کمبود تراشه‌های موبایلی در جهان احتمالا بر تولید گوشی‌های آی‌فون اپل تاثیرگذار خواهد بود

همان‌طور که احتمالا تاکنون شنیده‌اید؛ در حال حاضر مشکل کمبود تراشه در سراسر جهان کاملا مشهود است. این معضل تقریبا تمامی کلیه کسب‌وکارها از جمله اپل را تحت تاثیر قرار داده است. اکنون گزارش جدید وبسایت Nikkei Asia نشان می‌دهد که این وضعیت احتمالا تا حدود زیادی فرآیند تولید آی‌فون را مختل خواهد کرد.

اپل تراشه‌های اختصاصی خود را شخصا تولید نمی‌کند. در واقع غول کوپرتینویی این‌کار را به سایر شرکت‌های مورد اعتماد خود از جمله سامسونگ محول خواهد کرد. ظاهرا کمبود تراشه بر روند تولید پنل‌های اولد سامسونگ تاثیرگذار بوده و اپل نیز به نوبه خود تحت تاثیر شرایط حاکم قرار گرفته است. تولیدکننده آمریکایی، نمایشگرهای اولد موردنیاز برای دستگاه‌هایی نظیر آی‌فون را از شرکت سامسونگ خریداری می‌کند. 

طوفان‌های بزرگ زمستانی در تگزاس موجب تعطیلی کارخانه تولید تراشه سامسونگ در این ایالت شده و به کمبود نیمه‌هادی‌ها در جهان دامن زده است. به گفته کارشناسان این کارخانه به‌تنهایی مسئولیت تولید 5 درصد از کل تراشه‌های جهان از جمله نمونه‌های مورد استفاده برای نمایشگرهای اولد را بر عهده دارد. هنوز مشخص نیست که شرایط حاکم بر تولید کدام مدل‌ها تاثیرگذار خواهد بود. بعلاوه هنوز روشن نیست که این موضوع صرفا بر تولید مدل‌های فعلی آی‌فون تاثیرگذار بوده یا تولید گوشی‌های سری آی‌فون 13 را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این هندست‌ها در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.

برای اظهارنظر در خصوص تبعات احتمالی کمبود تراشه بر تولید آی‌فون 13 احتمالا هنوز بسیار زود است؛ بنابراین برای روشن شدن موضوع کماکان بایستی منتظر بمانیم.

نوشته کمبود تراشه‌های موبایلی در جهان احتمالا بر تولید گوشی‌های آی‌فون اپل تاثیرگذار خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.