کمبود در عرضه اولدهای انعظاف‌پذیر تا سال‌ها ادامه خواهد داشت

بعد از انتشار تصمیم اپل مبنی‌بر استفاده از اولدهای انعطاف‌پذیر در آی‌فون 8، به سرعت خبرهای کمبود در تولید و عرضه این پنل‌ها منتشر شد؛ تاجایی که برخی ادعا کردند رونمایی از جدیدترین محصول اپل به علت کمبود در تولید این پنل‌ها، مثل همیشه در اواسط سپتامبر صورت نخواهد پذیرفت. حال که معلوم شده خبر تاخیر در رونمایی از آی‌فون 8 صحت ندارد، گزارشی از شرکت چینی Sigmaintell، کمبود در عرضه اولدهای انعظاف‌پذیر را تایید می‌کند.

در حال حاضر سامسونگ تنها تولیدکننده اولدهای پلاستیکی یا همون پولد است که در پرچم‌داران خود به‌کار می‌گیرد. اما حالا که پای اپل هم به بازی باز شده، چینی‌ها خط تولید این محصول را از سال 2018، با صرف هزینه‌ای برابر با 30 میلیارد دلار به راه می‌اندازند.

اولدهای انعظاف‌پذیر

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند حدود 5 سال طول خواهد کشید تا بازار در این زمینه به تعادل نسبی برسد، در این مدت سامسونگ یکه‌تاز این بازار خواهد بود. با این وجود ال‌جی نیز طبق قراردادی صفحه‌های اولد اپل را تامین خواهد کرد و شاید همین امر تکانی به وضعیت بازار بدهد.

همچنین در این گزارش آمده است 11 درصد گوشی‌های هوشمند در سال جاری به‌صورت بدون حاشیه تولید و عرضه شده‌اند که این میزان تا پایان سال 2020 به 80 درصد خواهد رسید. با این وضعیت، تولیدکنندگان باید به فکر راهکارهایی برای یکپارچه‌سازی حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش نیز باشند.

نوشته کمبود در عرضه اولدهای انعظاف‌پذیر تا سال‌ها ادامه خواهد داشت اولین بار در پدیدار شد.