کمپانی برودکام احتمالا قیمت پیشنهادی خود را برای خرید سهام کوالکام افزایش خواهد داد

مدتی قبل کمپانی برودکام بسته پیشنهادی خود به ارزش 130 میلیارد دلار را برای خرید سهام کوالکام به این شرکت ارائه کرد. پس از رد این پیشنهاد و درخواست افزایش قیمت توسط سهام‌داران کوالکام، به‌نظر می‌رسد که برودکام با این درخواست موافقت خواهد کرد.

در بسته پیشنهادی نخست برودکام، برای هر سهم از کوالکام قیمت 70 دلار در نظر گرفته شده بود که در نظر سهام‌داران کوالکام کافی نبود. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که خود کوالکام اطلاعیه‌ای برای فروش قرار نداده و این کمپانی برودکام بوده که پا پیش گذاشته و این پیشنهاد را ارائه داده است.

چند روز پس از ارائه این پیشنهاد، مسئولان برودکام با جواب رد کوالکام روبرو شدند. بسیاری از گزارشات دلیل اصلی رد این پیشنهاد را قیمت کم آن عنوان کرده‌اند. گزارشات جدید حاکی از آن است که کوالکام در صورت افزایش این قیمت که در برخی خبرها 80 دلار به ازای هر سهم عنوان شده، با درخواست برودکام موافقت خواهد کرد. گزارش شده که پس از مشاوره و دیدار مسئولان کمپانی برودکام با سهام‌داران اصلی کوالکام قرار شده که برودکام مبلغ پیشنهادی خود را افزایش داده تا این معامله سرانجام به وقوع بپیوندد.

در این برهه از زمان مشخص نیست که دقیقا چه زمانی برودکام قیمت پیشنهادی و اصلاح شده خود را به کوالکام ارائه خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که هم‌اکنون برودکام آمادگی انجام این کار را داشته باشد اما می‌خواهد به کوالکام فشار بیاورد تا پای میز مذاکره بنشیند. آن‌ها در نظر دارند که پیشنهادهای بیش‌تری به سهام‌داران ارائه دهند و حتی تهدید به جایگزینی هیئت مدیره کوالکام کرده‌اند.

آقای هوک تان مدیر اجرایی برودکام چندی پیش اعلام کرد که آماده نبرد در این مورد بوده و این کمپانی در حال آمادگی برای انتخاب نامزدهایی برای پست ریاست جدید کوالکام است تا در صورت پایان عمر کوالکام در تاریخ 8 دسامبر این وعده‌ها عملی شود.

نوشته کمپانی برودکام احتمالا قیمت پیشنهادی خود را برای خرید سهام کوالکام افزایش خواهد داد اولین بار در پدیدار شد.