کمپانی ZTE برای فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی ۱٫۱۹ میلیارد دلار جریمه شد!

کمپانی ZTE برای فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی 1.19 میلیارد دلار جریمه شد!

کمپانی‌های ZTE و هواوی که از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات مخابراتی هستند و سالانه فروش بسیار زیادی در این حوزه دارند، سال 2013 از فروش تجهیزات خود در ایالات متحده آمریکا منع شدند و بازار پر رونق این کشور را از دست دادند. هرچند پس از مدت زمان کوتاهی این ممنوعیت برای هواوی لغو شد و ضرر چندانی به این کمپانی وارد نشد.

اما کمپانی چینی ZTE مثل هواوی خوش شانس نبود و به دلیل داشتن اتهام فروش تجهیزات مخابراتی به ایران و کره شمالی در پرونده خود، تحت پیگرد قانونی دولت ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و تا کنون از فروش محصولات خود در این کشور منع شده بود.

از سال 2012 که این اتهام برای کمپانی ZTE مطرح شد جلسات و دادگاه‌های قضایی بسیار زیادی برای حل این مشکل برگزار شد تا بالاخره این شرکت پذیرفت با پرداخت 1.19 میلیارد دلار به ایالات متحده آمریکا و قطع همکاری با ایران و کره شمالی بازار آمریکا را دوباره بدست آورد و بتواند در این منطقه فعالیت خود را از سر بگیرد.

بر طبق این گزارش، کمپانی ZTE از ژانویه سال 2010 تا آپریل 2016 با دور زدن تحریم‌هایی که به وسیله آمریکا علیه ایران وضع شده بود و فروش میلیون‌ها دلار از محصولات خود در زمینه تامین، ساخت، خدمات رسانی و مدیریت شبکه‌های مخابراتی ایران سود فراوانی کسب کرده بود که با توجه به این میزان فروش خارج شدن از این بازار برای ZTE غرامت سنگینی است ولی با توجه به تصمیم گرفته شده برای این کمپانی، آمریکا لقمه دلچسب‌تری است.

همچنین شرکت ZTE مدت زمان زیادی لوازم و تجهیزات مختلفی مانند روتر، سرور و میکرو پردازنده را برخلاف قوانین محدودیتی که ایالات متحده آمریکا وضع کرده بود به کره شمالی فروخته است که خشم این کشور را برافروخته و کار را به جایی رسانده که این شرکت حاضر به پرداخت غرامت برای حل این سوء تفاهمات شده است. جالب اینجاست که اغلب این تجهیزات در خاک آمریکا تولید شده بودند.

نوشته کمپانی ZTE برای فروش تجهیزات به ایران و کره شمالی 1.19 میلیارد دلار جریمه شد! اولین بار در پدیدار شد.