کنایه سامسونگ به اپل: ما هرگز در آپدیت گوشی‌های خود عملکرد آن‌ها را کاهش نمی‌دهیم!

به تازگی گزارشی منتشر شده است که در آن شرکت سامسونگ به خاطر تخلفات اثبات نشده گذشته، در مورد گوشی‌های خود مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. به رغم این نکته که پیش از این خود سامسونگ اطلاعات مربوط به رد اتهام کاهش  عمدی عملکرد گوشی‌هایش را به صورت داوطلبانه ارائه کرده‌ بود. با این حال این اتهامات از سوی یک گروه تحقیق و تفحص محلی در کشور ایتالیا به سامسونگ زده شده است.

از آن زمان تاکنون نیز سامسونگ همچنان این اتهام را رد می‌کند و در بیانیه هفته گذشته خود، اعلام کرد: ” ما هرگز در به‌روز‌رسانی دستگاه‌های خود، نرم‌افزاری برای کاهش عملکرد و عمر محصول ارایه نمی‌کنیم. برای روشن شدن تمام ابعاد این ماجرا، به طور کامل با نیرو‌های ایتالیایی تحقیق و بررسی بازار و رقابت، همکاری خواهیم داشت.”

همانطور که اشاره کردیم سامسونگ این اتهام را قبلا رد کرده و در حقیقت این اولین بار است که چنین اتهام بزرگی به این شرکت زده می‌شود. این اتهام نیز به دنبال افشای خبر اخیر کاهش عملکرد گوشی‌های قدیمی آیفون توسط شرکت اپل، به جریان افتاده است. هر چند در مورد اپل، آنها اعلام کردند که هدف‌شان از این کار خوب و مثبت بوده و قصدشان جلوگیری از تخریب احتمالی باتری و ریستارت تصادفی دستگاه بوده است.

به گفته شرکت اپل، آنها در به روز‌رسانی آینده iOS به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت تمایل خودشان این سیستم کاهش دهنده عملکرد را غیر‌فعال کنند؛ هر چند که کاربران باید خطرات احتمالی آن را نیز که در بالا اعلام شد، بپذیرند.

نوشته کنایه سامسونگ به اپل: ما هرگز در آپدیت گوشی‌های خود عملکرد آن‌ها را کاهش نمی‌دهیم! اولین بار در پدیدار شد.