کنترل سنتر iOS 11 وای‌فای و بلوتوث را به طور کامل غیرفعال نمی‌کند!

نسخه 11 سیستم عامل آی‌او‌اس به تازگی برای دیوایس‌های تحت پشتیبانی عرضه شده است. علی‌رغم تمام مزیت‌های این نسخه باید بدانید که کنترل سنتر آی‌او‌اس 11 وای‌فای و بلوتوث را به طور کامل غیرفعال نمی‌کند. برای اطلاعات بیش‌تر در این زمینه همراه آی‌تی‌رسان باشید.

اگر شما هم از این نسخه استفاده می‌کنید احتمالا از بهبودها و مزایای این نسخه اطلاع دارید اما شاید رفتار گیج کننده کنترل سنتر بعد از خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث شما را متعجب کند. به سمت پایین سوایپ می‌کنید، بخش کنترل سنتر ظاهر می‌شود. پس از آن روی آیکون وای‌فای لمس می‌کنید و نماد وای‌فای تیره و خاکستری می‌شود. همین کار را برای بلوتوث نیز انجام می‌دهید. حتما با خود فکر کردید که وای‌فای یا بلوتوث کاملا غیرفعال شده و کار تمام است اما بدانید که در اشتباهید.

استفاده از کنترل سنتر برای غیرفعال کردن وای‌فای یا بلوتوث تنها ارتباط دستگاه شما با دیگر شبکه‌ها به جز اپل واچ، اپل پنسل، Instant Hotspot و Handoff را بلافاصله قطع می‌کند. اگر قصد دارید وای‌فای و یا بلوتوث را به طور کامل غیرفعال کنید باید به بخش تنظیمات گوشی رفته و از آن جا اقدام به این کار نمایید. این مکانیسم یک ویژگی در این نسخه از سیستم عامل محسوب شده و نقص به شمار نمی‌رود. همه آن‌چه را که در این زمینه باید بدانید در اسناد رسمی مربوط به آی‌او‌اس 11 گنجانده شده است.

اپل دلیل این موضوع را به این شکل عنوان کرده که وقتی کاربر اقدام به غیرفعال کردن وای‌فای یا بلوتوث می‌کند، این مکانیسم طوری عمل می‌کند که دیگر دستگاه‌ها و یا ویژگی‌هایی مانند اپل پنسل، اپل واچ، سرویس مکان‌یابی، AirPlay و AirDrop از دسترس خارج نشوند. نکته آخر این که اگر وای‌فای یا بلوتوث را از بخش کنترل سنتر آی‌او‌اس 11 غیرفعال کنید، هنگامی که ساعت به وقت محلی از 5:00 صبح گذشت یا بعد از این که دستگاه را یک بار ریستارت کنید این دو به طور خودکار کاملا فعال می‌شوند که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

نوشته کنترل سنتر iOS 11 وای‌فای و بلوتوث را به طور کامل غیرفعال نمی‌کند! اولین بار در پدیدار شد.