کوالکام از اپل شکایت کرد و خواستار توقف تولید آی‌فون‌های این شرکت در چین شد

روز بیست و نهم سپتامبر در چین، کوالکام آخرین توپ جنگی را به سمت اپل در طی جنگ چند وقته دو شرکت شلیک کرد. پرونده مرتبط به این خبر فعلا از سوی دادگاه به‌صورت عمومی منتشر نشده است.

کوالکام ادعا می‌کند که اپل در حال استفاده از فناوری‌های این شرکت است، بدون این‌که هزینه‌اش را بپردازد. این دعوی در دادگاه مالکیت معنوی پکن فایل شده و ادعای نقض سه پتنت اصلی را دارد. کوالکام خواستار حکم قضایی برای منع طرف مقابل از ادامه کار شده است. در واقع این سازنده چیپ از دادگاه خواسته که تولید آی‌فون در چین را متوقف و منع کند.

اگر فروش محصولات اپل متوقف شود، این اتفاق قطعا به کمپانی ضرر می‌رساند، اما کاهش تولید یا توقف آن قطعا شرکت را فلج خواهد کرد و در تولید جهانی نیز تاثیرگذار خواهد بود، زیرا بیش‌تر آی‌فون‌ها در چین تولید می‌شوند.

کوالکام

احتمال وقوع این اتفاق بسیار کم بوده، ولی اگر چنین شود درآمد اپل از آن‌جایی‌که بیش‌تر وابسته به آی‌فون است، بسیار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

پتنت‌هایی که این شرکت ادعا می‌کند که اپل آن‌ها را نقض کرده، در رابطه با فناوری مدیریت برق و فورس تاچ هستند.

در ابتدا اپل ماه ژانویه از کوالکام به‌خاطر روش پول گرفتن بابت حق امتیاز شکایت کرد و باور داشت که این روش ناعادلانه است. بعد از آن کوالکام از اپل شکایت کرد که این کمپانی آمریکایی باعث شده که مودم‌های کوالکام نسبت به مودم‌های اینتل ضعیف‌تر به‌نظر برسند. به‌علاوه این کمپانی سازنده چیپ، ماه جولای از ITC خواسته بود که فروش آی‌فون در ایالات متحده آمریکا را نیز منع و متوقف کند.

نوشته کوالکام از اپل شکایت کرد و خواستار توقف تولید آی‌فون‌های این شرکت در چین شد اولین بار در پدیدار شد.