کوالکام از دادگاه تقاضا کرده که تامین‌کنندگان محصولات اپل را مجبور به پرداخت حق امتیاز کند

تقاضای کوال‌کام از دادگاه

کوالکام که گویا زورش به خود اپل نرسیده، اخیرا تصمیم گرفته به سراغ شرکای تامین‌کننده محصولات اپل برود و شرکت‌هایی مانند فاکس‌کان، کامپل، ویسترو و پگاترون را هدف بگیرد. این کمپانی از دادگاه تقاضا کرده که این شرکت‌ها را وادار کند تا به آن حق امتیاز بپردازند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اپل و کوالکام توافق مستقیمی در صدور مجوز ندارند. در عوض این شرکت‌های شریک اپل هستند که مستقیما با کوالکام توافق صدور مجوز امضا کرده‌اند و اپل هزینه‌های لازم برای دریافت مجوز از کوالکام را به شرکت‌هایی مثل فاکس‌کان می‌پردازد تا آن‌ها هم پول اپل را به این شرکت برسانند. به همین دلیل است که این کمپانی سازنده چیپ‌ست حال تصمیم گرفته گریبان شرکای تامین‌کننده محصولات اپل را بگیرد چون طرف اصلی توافق کوالکام همین شرکای اپل هستند.

دان روزنبرگ، مشاور عمومی شرکت مذکور در این مورد چنین گفته است:

ما مطمئن هستیم در انتهای این پرونده، قراردادهای ما معتبر و قابل اجرا قلمداد خواهند شد اما تا آن زمان این عادلانه و منصفانه است که از دادگاه بخواهیم کاری کند تا دارندگان مجوزهای ما، مبالغ لازم برای استفاده از اختراعات ما را بپردازند.

پیش از این شرکت اپل هم کوالکام را به دریافت هزینه‌های گزاف برای مجوزهایی که اصلا مورد استفاده اپل قرار نمی‌گیرند متهم کرده بود. به‌هر حال این اولین‌باری نیست که کار این شرکت به دادگاه‌ها کشیده شده و با این طرز عملکرد احتمالا آخرین‌بار هم نخواهد بود.

نوشته کوالکام از دادگاه تقاضا کرده که تامین‌کنندگان محصولات اپل را مجبور به پرداخت حق امتیاز کند اولین بار در پدیدار شد.