کوالکام: اکنون اسنپدراگون یک پردازنده نیست بلکه یک پلتفرم است!

کوالکام: اکنون اسنپدراگون یک پردازنده نیست بلکه یک پلتفرم است!

کوالکام چیپست‌های خود را چیزی فراتر از پردازنده می‌داند و مدعی است چیپست‌های اسنپدراگون دیگر تنها پردازنده نیستند و اسنپدراگون را یک پلتفرم می‌داند.

کوالکام به تازگی اعلام کرده است در چند ماه آینده قرار است وضعیت برند‌ اسنپدراگون را تغییر دهد. کوالکام مدعی است استفاده از نام پردازنده برای محصولات اسنپدراگون به تنهایی ایرادی ندارد اما این که چیپست‌های اسنپدراگون را تنها به عنوان پردازنده بشناسیم، بزرگی عملکرد و کارایی این چیپست‌ها را در ذهن تداعی نمی‌کند.

به عبارت دیگر کوالکام مدعی است چیپست‌های اسنپدراگون چیزی فراتر از یک پردازنده هستند. کوالکام برند اسنپ‌دراگون را یک فناوری می‌داند نه یک سخت‌افزار. به گفته کوالکام در اسنپدراگون شاهد حضور سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های مخلتفی هستیم اما کاربران آن را تنها به عنوان پردازنده می‌شناسند.

در چیپست‌های اسنپدارگون شاهد حضور CPU, GPU, DSP و مودم داخلی هستیم. این چیپست فرآیند برقراری تماس تلفنی یا رد و بدل کردن اطلاعات برای دسترسی به اینترنت را در گوشی‌های همراه هوشمند فراهم می‌کند. از طرف دیگر چیپست اسنپدراگون تعامل با سنسور تشخیص اثر انگشت کاربر، مبدل صدای DAC و هم‌چنین کنترلرهای وای‌ فای را نیز بر عهده دارد.

تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا کاربر تجربه‌ای مناسب از تعامل با گوشی‌ همراه خود داشته باشد. به این ترتیب استفاده از عبارت پلتفرم برای اسنپدراگون مناسبتر است؛ چرا که این چیپست‌ تعامل سایر قسمت‌های سخت‌افزاری گوشی مانند دوربین، اتصالات مخابراتی،‌ میزان عمر باتری، امنیت و موارد دیگر گوشی را میسر می‌کند.

از طرف دیگر این موارد تنها در گوشی‌های همراه هوشمند وجود ندارند و کامپیوترهای همراه، سیستم‌های هوشمند خودرو و اینترنت اشیا نیز از مواردی است که پلتفرم اسنپدراگون را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است که با توجه به قیمت بالاتر چیپست‌های اسنپدراگون، در حال حاضر بیشتر این چیپست‌ها را در گوشی‌های رده بالا شاهد هستیم. به این ترتیب با تغییر روند کوالکام و خطاب قرار دادن چیپست‌های اسنپدارگون به عنوان یک پلتفرم، حضور این چیپست‌ها در گوشی‌های همراه هوشمندی که در آینده تولید می‌شود به نوعی تداعی کننده درجه و کیفیت بالای گوشی خواهد بود.

نوشته کوالکام: اکنون اسنپدراگون یک پردازنده نیست بلکه یک پلتفرم است! اولین بار در پدیدار شد.