کورتانا برای اندروید با طراحی جدید و اضافه شدن قابلیت‌های تازه به‌روزرسانی شد

نرم‌افزار دستیار صوتی کورتانا که در سال جاری برای پلتفرم اندروید با ویژگی‌های تازه همراه شده بود، بار دیگر توسط مایکروسافت با ارائه طراحی جدید در بخش‌های مختلف و همچنین چند قابلیت تازه به‌روزرسانی شد.

خوشبختانه این دستیار صوتی در اکوسیستم اندروید آپدیت‌های بسیاری را دریافت کرده و توجه ردموندی‌ها به این دستیار شخصی باعث محبوبیت آن در میان کاربران این سیستم‌عامل شده است. هرچند با وجود این به‌روزرسانی‌ها هنوز تفاوت‌های بسیاری میان نسخه ویندوزفون و اندروید این دستیار صوتی وجود دارد ولی بازهم مایکروسافت با ارائه آپدیتی جدید، تصمیم گرفته تا کاربران بیشتری را برای استفاده از این اپلیکیشن مجاب کند.

کورتانا برای اندروید با طراحی جدید و اضافه شدن قابلیت‌های تازه به‌روزرسانی شد

این آپدیت شامل تغییرات چشمگیری در بخش رابط کاربری این برنامه شده و همچنین با اضافه شدن جلوه‌های بصری جدید در برخی قسمت‌ها، تجربه کاربری این دستیار دیجیتال نیز بهبود یافته است. منوی تنظیمات در این نرم‌افزار دوباره طراحی شده تا کاربران مدیریت آسان‌تری را روی این بخش داشته باشند. می‌توان اصلی‌ترین تغییر این بخش را جایگزینی منوی گرد با نوار ناو‌بری در مقایسه نسخه پیشین دانست. علاوه‌بر این ویژگی، در نسخه جدید امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک هم بدون نیاز به لمس گوشی و با دستور دادن به کورتانا فراهم شده است.

در این آپدیت، کاربران دسترسی سریع‌تری را به یادآورهای خود دارند و همه‌چیز بسیار ساده‌تر از قبل شده و دیگر خبری از منوهای گیج‌کننده نیست. براساس ادعای توسعه‌دهندگان، اغلب تنظیمات و امکانات نسخه جدید کورتانا در یک یا دو مرحله قابل دسترسی هستند. این به‌روزرسانی، نسخه برنامه را به 2.9.0 ارتقا خواهد داد. در آخر نیز بد نیست بدانید که نسخه اندرویدی این دستیار صوتی که برای Microsoft Band 2 منتشر شده بود، دیگر توسط این کمپانی پشتیبانی و به‌روزرسانی نخواهد شد.

نوشته کورتانا برای اندروید با طراحی جدید و اضافه شدن قابلیت‌های تازه به‌روزرسانی شد اولین بار در پدیدار شد.