گام دوم اتصال مدارس روستایی سمنان به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد

 
 
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات در گام دوم برای ۶۸ مدرسه آغاز شد.
 
سید یاسر حسن پور روز سه شنبه به رسانه ها افزود: در این مرحله مدارس روستایی توسط اپراتورهای همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
 
وی بیان کرد: اجرای این طرح بر مبنای بند دو ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی و همچنین انعقاد تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش بمنظور افزایش ضریب نفوذ اتصال اینترنتی اجرا می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اتصال مدارس روستایی استان، تعداد ۶۸ مدرسه که قابلیت اتصال از طریق اینترنت ثابت (ADSL) نداشتند از طریق فناوری اینترنت نسل سوم و چهارم همراه (۴G/۳G) به شبکه متصل می شوند.
 
حسن پور با اشاره به اینکه به تازگی ۱۵۰مدرسه روستایی با استفاده از فناوری ADSL و همکاری  شرکت مخابرات منطقه سمنان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند افزود: با توجه به پوشش گسترده در سطح روستاهای استان، مدارس باقیمانده  از طریق سه اپراتور همراه درکشور شامل همراه اول، ایرانسل و های وب، به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، طرح هوشمند سازی مدارس را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق دولت الکترونیک دانست و اظهار داشت: طرح اتصال تمامی مدارس شهری استان نیز به شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام و اجرا است.
 
تمام شهرهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت نسل چهارم(۴G) است، ۹۵ درصد جاده‌های استان تحت پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول و ۷۰ درصد جاده‌ها تحت پوشش اپراتور ایرانسل است.
۲۱۹ روستای استان دارای پوشش اینترنت است و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند.
۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد.