گسترش و پیشرفت در شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت تمامی ندارد

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: گسترش پیشرفت در شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت تمامی ندارد چون تکنولوژی در حال رشد و پیشرفت است و ما باید بنا بر میزان رشد تکنولوژی، امکانات و فضای اطلاعاتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم.
 
 سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.
 
مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود » را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستارگفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
 
امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه فیزیکی نیست؛ چراکه مقوله شبکه ملی فراتر از آن است. در واقع مجموعه‌ای از شبکه، امکانات و خدمات پایه‌ای جزء شبکه ملی اطلاعات است.
 
وی افزود: در حال حاضر در تعریف شبکه ملی اطلاعات می‌توان گفت فیلم‌های محتوای داخلی که توسط نرم‌افزارهایی مانند فیلیمو پخش می‌شود جزئی از این شبکه ملی اطلاعات هستند. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که به یک معنا کشور ایران دارای شبکه ملی اطلاعات است و به معنای دیگر باید این شبکه تکمیل‌تر شود.
 
ناظمی تصریح کرد: گسترش پیشرفت در شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت تمامی ندارد چون تکنولوژی در حال رشد و پیشرفت است و ما باید بنا بر میزان رشد تکنولوژی، امکانات و فضای اطلاعاتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم.