گلکسی تب S4 سامسونگ به‌جای اسکنر اثر انگشت مجهز به ترکیبی از اسکنر عنبیه و تشخیص چهره خواهد بود

Samsung-Galaxy-Tab-S4-spotted-in-benchmark-listing-with-Snapdragon-835-CPU گلکسی تب S4 سامسونگ به‌جای اسکنر اثر انگشت مجهز به ترکیبی از اسکنر عنبیه و تشخیص چهره خواهد بود

یکی از قابلیت‌های سری گلکسی تب اس شرکت سامسونگ یک اسنکر اثر انگشت تعبیه شده در جلوی دستگاه است. اما امسال این موضوع در مورد گلکسی تب اس ۴ اتفاق نخواهد افتاد.

رندرهایی که تاکنون منتشر شده نشان می‌دهند که تبلت مذکور نه‌تنها از این اسکنر در جلو دستگاه بهره نمی‌برد بلکه در پشت دستگاه هم خبری از آن نیست. هرچند که وجود یک اسکنر اثر انگشت در پشت یک تبلت ۱۰ اینچی چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

حالا گزارش‌های تایید شده‌ای وجود دارند که گلکسی تب اس ۴ مجهز به اسکنر اثر انگشت نخواهد بود. در عوض، قرار است ترکیبی از یک اسکنر عنبیه چشم و قابلیت تشخیص چهره در آن استفاده شود، به‌طوری‌که سامسونگ این ترکیب را «اسکن هوشمند» نامیده است.

با این حساب، گلکسی تب اس ۴ اولین تبلتی خواهد بود که از یک اسکنر عنبیه بهره می‌برد. با «اسکن هوشمند»، کاربران این امکان را خواهند داشت تا بسته به محیطی که در آن هستند، دستگاه خود را یا با اسکنر عنبیه و یا با تشخیص چهره باز کنند. برای مثال، معمولا در محیط‌های بیرون و زیر نور خورشید اسکنر عنبیه چشم کارایی چندانی ندارد و در نتیجه دستگاه به قابلیت تشخیص چهره سوییچ می‌کند و در جاهای کم نور که امکان تشخیص مناسب چهره وجود ندارد، اسکنر عنبیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود که گلکسی تب اس ۴ در ماه آگوست امسال رونمایی شود. این دستگاه شامل یک S Pen بازطراحی شده، حاشیه‌های باریک‌تر و پشتیبانی از DeX خواهد بود. چیپست مورد استفاده در این تبلت یک اسنپ‌دراگون ۸۳۵ بوده و صفحه‌نمایش آن ۱۰.۵ اینچی است.

galaxy-tab-s-450x380 گلکسی تب S4 سامسونگ به‌جای اسکنر اثر انگشت مجهز به ترکیبی از اسکنر عنبیه و تشخیص چهره خواهد بود

نوشته گلکسی تب S4 سامسونگ به‌جای اسکنر اثر انگشت مجهز به ترکیبی از اسکنر عنبیه و تشخیص چهره خواهد بود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.