گلکسی زد فلیپ لایت به عنوان یک گوشی تاشو مقرون به صرفه معرفی خواهد شد

به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ صرفنظر از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S و گلکسی نوت بر روی دستگاه‌های تاشوی خود نیز تمرکز ویژه‌ای نموده است. غول کره‌ای از زمان عرضه نخستین گوشی تاشوی خود با نام گلکسی فولد چندین دستگاه تاشوی دیگر نظیر گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ را عرضه کرد. اگرچه دستگاه‌های تاشونده فعلی غالبا جزو محصولات ممتاز و گران‌قیمت محسوب می‌شوند؛ اما این فناوری احتمالا به‌زودی در دسترس مشتریان بیش‌تری قرار خواهد گرفت. بدیهی است که دستگاه‌های تاشو کماکان به حضور خود در بازار ادامه خواهند داد. در حقیقت ظاهرا سامسونگ بر روی یک اسمارت‌فون تاشوی مقرون‌به‌صرفه کار می‌کند. پیش‌تر و در ماه ژوئن برای نخستین بار شاهد انتشار اخباری پیرامون اسمارت‌فون گلکسی فولد لایت با برچسب قیمتی 900 دلاری بودیم. اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی در عوض گلکسی فولد لایت بر روی توسعه اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ لایت کار می‌کند.

گلکسی زد فلیپ لایت احتمالا گزینه مقرون‌به‌صرفه سامسونگ برای رقابت با دستگاه‌های تاشو محسوب می‌شود

آخرین بار در ماه آگوست شاهد انتشار اخباری پیرامون گلکسی زد فولد لایت بودیم. از آن زمان به بعد هیچ‌گونه جزئیاتی پیرامون این اسمارت‌فون منتشر نشده است. در واقع کارشناسان با اطمینان تصور می‌کردند که برند کره‌ای احتمالا این ایده را کنار گذاشته یا عملی نمودن آن‌را به آینده‌ای نه‌چندان دور موکول خواهد کرد. اما اکنون شرایط دستخوش تغییر شده است. بر اساس اعلام یک خبرچین توئیتری با شناسه DSCCRoss@ اکنون در خصوص گلکسی زد فلیپ لایت مجهز به روکش UTG خبرهایی به گوش می‌رسد. در متن توئیت این کاربر به هیچ‌گونه جزئیات خاص دیگری اشاره نشده است. تنها نکته قابل استنباط از محتوای توئیت مذکور این است که سامسونگ احتمالا بر روی یک اسمارت‌فون با نام گلکسی زد فلیپ لایت کار می‌کند و یا قصد انجام این‌کار را دارد.

بعلاوه در توئیت مذکور به وضوح اعلام شده که این هندست به‌همراه روکش UTG عرضه خواهد شد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که UTG مخفف فناوری Ultra-Thin Glass (شیشه فوق‌العاده باریک) است که شرکت سامسونگ در ورژن اولیه اسمارت‌فون گلکسی فولد خود از آن رونمایی کرد. در صورت صحت چنین سناریویی با اطمینان می‌توان فرض کرد که پنل‌های UTG صرفا در دستگاه‌های تاشوی سامسونگ به‌کار گرفته خواهند شد؛ حتی اگر این محصولات تحت‌عنوان مدل مقرون‌به‌صرفه یا لایت تولید شوند. البته در صورت رونمایی محصولی جدید توسط کمپانی در نهایت شرایط می‌تواند دستخوش تغییر شود. در واقع سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های UTG با قیمت‌گذاری ارزان‌تر تلاش می‌کند. بدین‌ترتیب کمپانی قادر به عرضه دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای نظیر گلکسی زد فلیپ لایت خواهد بود.

گوشی‌های تاشوی مقرون‌به‌صرفه فضای بازار را به کلی تغییر خواهند داد

 سناریوی فعلی برای اسمارت‌فون‌های تاشو با بازار گوشی‌های سنتی کاملا متفاوت است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تنها تولیدکننده اسمارت‌فون است که تاکنون این تعداد دستگاه تاشو را به بازار عرضه کرده است. یک گوشی تاشوی مقرون‌به‌صرفه از پتانسیل لازم برای تغییر صنعت اسمارت‌فون برخوردار است. این فناوری می‌تواند در دسترس مشتریان بیش‌تری قرار گرفته و به یکی از قابلیت‌های گوشی‌های تاشو تبدیل شود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که اسمارت‌فون‌های تاشو آینده به‌مراتب روشن‌تری را پیش رو خواهند داشت.

نوشته گلکسی زد فلیپ لایت به عنوان یک گوشی تاشو مقرون به صرفه معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.