گلکسی نوت ۷ به‌زودی آپدیت اندروید نوقا را دریافت می‌کند

گلکسی نوت ۷ به‌زودی آپدیت اندروید نوقا را دریافت می‌کند

در حالیکه ال‌جی با عرضه V20 اولین اسمارت‌فون مجهز به اندروید نوقا را عرضه می‌کند، اما سامسونگ نیز بیکار ننشسته و گوشی‌هایش را با آخرین نسخه‌های اندروید عرضه می‌کند. یکی از این گوشی‌ها، گلکسی نوت ۷ است که به اندروید مارشملو مجهز است.

حال بر اساس منابع کره‌ای، سامسونگ قصد دارد آپدیت اندروید نوقا را ۲ یا ۳ ماه دیگر برای نوت ۷ عرضه کند. پس باید انتظار داشته باشید که آپدیت نوقا در مهر یا آبان ماه برای این فبلت عرضه گردد. کح دانگ‌جین، رییس بخش موبایل سامسونگ، می‌گوید:

بسیار مهم است که کاربران آخرین نسخه سیستم عامل را داشته باشند، اما مهم‌تر این است که پلتفرمی پایدار و بدون لگ برای کاربران ایجاد کنیم. به همین دلیل است که باید تست‌های زیادی انجام دهیم و سپس آپدیت را عرضه کنیم.

نکته دیگری که در سخنان آقای دانگ‌جین دیده می‌شود، تاکید بر محلی‌سازی برای موفقیت نوت ۷ است. این بدین معناست که نسخه‌های مختلف با امکانات مختلف برای مناطق مختلف عرضه می‌شود. دانگ‌جین می‌گوید:

اگر چه نوت ۷ با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای جهان عرضه شد، اما ما در حال کار بر روی ارایه آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای چین هستیم. ما نیازهای مختلف برای بازارهای مختلف را در نظر می‌گیریم و نسخه‌های محلی‌شده با حافظه داخلی یا رنگ متفاوت عرضه می‌کنیم. ما تصمیم گرفتیم که رنگ تیره را بعدا اضافه کنیم، چون کمتر از ۱۰ درصد فروش را تشکیل می‌دهد. سامسونگ رنگ این مدل را با آنالیز فروش نسخه‌های پیشین تعیین کرده است. ما به دلیل تهدید رقابتی از سوی اپل، برنامه‌ای برای اینکار تعیین نکرده‌ایم.

نکته سومی که در سخنان آقای دانگ‌جین دیده می‌شود، عدم عرضه نسخه تجاری گوشی‌های خم‌شدنی در آینده نزدیک است. دانگ‌جین می‌گوید:

ما باید فاکتورهای مختلف مانند سخت‌افزار و تجربه‌ کاربری را برای توسعه گوش‌های خم‌شدنی در نظر بگیریم. ما نمی‌توانیم بگوییم کی این نوع گوشی‌ها عرضه می‌شوند، اما حالا زمان عرضه گوشی‌های خم‌شدنی نیست.

اما شاید انجام این کارها برای موفقیت نوت ۷ لازم نباشد، چون پیش‌فروش گوشی به اندازه‌ای زیاد است که عرضه آن در چند نقطه دنیا به تاخیر افتاده است. سامسونگ هلند اعلام کرده که عرضه این گوشی به دلیل تقاضای بالا یک هفته دیرتر انجام می‌شود. روسیه با دو هفته و اوکراین با یک ماه تاخیر این گوشی را دریافت می‌کنند. بعلاوه، عرضه نوت ۷ در مالزی نیز تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. با این اوضاع، چندان مایه تعجب نخواهد بود اگر در بازارهای دیگر نیز عرضه این گوشی به تعویق بیفتد.

نوشته گلکسی نوت ۷ به‌زودی آپدیت اندروید نوقا را دریافت می‌کند اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.