گلکسی M41 احتمالا نخستین اسمارت‌فون کمپانی با نمایشگر اولد غیر سامسونگی خواهد بود

سامسونگ دیسپلی کماکان سیطره خود بر بازار نمایشگرهای اولد کوچک (مخصوص گوشی‌ها، ساعت‌ها و تبلت‌‌ها) را حفظ نموده است. این موفقیت عمدتا مدیون  حمایت‌های شریک تجاری خودی یعنی سامسونگ الکترونیکس است؛ اما مشتریان مدرنی نظیر اپل نیز در دستیابی به چنین موفقیتی تاثیرگذار بوده‌اند. اکنون کمپانی کره‌ای به‌دنبال تامین نمایشگرهای اولد موردنیاز خود از تولیدکنندگان خارجی است.

بر اساس اظهارات برخی منابع داخلی، گلکسی M41 نخستین اسمارت‌فون مجهز به پنل‌های اولد غیر سامسونگی خواهد بود. همچنین منابع مذکور خاطرنشان می‌کنند که سامسونگ به سراغ شرکت (China Star Optoelectronics Technology (CSOT رفته است؛ برندی که تحت مالکیت کمپانی TCL قرار دارد. با این‌حال ظاهرا سامسونگ کمپانی BOE را به‌عنوان یک تامین‌کننده جایگزین بالقوه مدنظر قرار داده است. حتی بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها کمپانی BOE مسئولیت تامین نمایشگرهای موردنیاز پرچم‌داران آینده سامسونگ از جمله سری گلکسی S21 را بر عهده خواهد داشت (اما این سناریو هنوز عملی نشده است).

تصاویر سامسونگ گلکسی M41 و گلکسی M51

پیش‌تر کمپانی‌های شیائومی و موتورولا برای تامین نمایشگرهای موردنیاز هندست‌های Mi 10 و Edge خود به سراغ شرکت چینی CSOT رفتند. سامسونگ الکترونیکس نیز به‌طور مشابه می‌تواند سفارشات خود را به تولیدکنندگان قطعاتی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ارائه نماید. به‌عنوان مثال سامسونگ همواره از تراشه‌های اگزینوس ساخت خود استفاده نمی‌کند. لذا سامسونگ دیسپلی نیز ملزم به پیروی از یک رویکرد خاص نخواهد بود.

نخستین تصاویر مربوط به گلکسی M41 در اوایل سال جاری منتشر شدند. این تصاویر از وجود یک نمایشگر تخت با حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی گوشی حکایت داشتند (حسگر اثرانگشت در قسمت پشتی گوشی مستقر شده بود). با این‌حال از آن زمان به بعد اطلاعات جدید چندانی پیرامون این هندست منتشر نشده است.

نوشته گلکسی M41 احتمالا نخستین اسمارت‌فون کمپانی با نمایشگر اولد غیر سامسونگی خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.