گلکسی S10 می‌تواند برزخ آی‌فون را پشت سر بگذارد

DSC02428.acr_final گلکسی S10 می‌تواند برزخ آی‌فون را پشت سر بگذارد

سامسونگ با نگرشی آینده‌بینانه‌تر نسبت به هندست‌های سری گلکسی S10 تلاش می‌کند تا خریداران اسمارت‌فون را از سردرگمی احتمالی ناشی از آی‌فون‌های XR، XS و XS مکس نجات دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ها طی چند ماه آینده از هیچ پرچم‌دار اندرویدی جدیدی به‌صورت رسمی رونمایی نخواهد شد. اما مشخصات فاش‌شده از اسمارت‌فون گلکسی S10، موارد متعدد و هیجان‌انگیزی را پیرامون این پرچم‌دار مطرح می‌کنند.

samsung-980x620 گلکسی S10 می‌تواند برزخ آی‌فون را پشت سر بگذارد

با این‌حال احتمال سردرگمی بیش‌تر کاربران پس از تولید سری گلکسی S10 توسط سامسونگ، ایده‌ای است که پیرامون آن کم‌تر صحبت شده است. دوران عرضه گوشی‌های پرچم‌دار با صرفا یک اندازه خاص به‌ سر آمده و در سناریویی بهتر یا بدتر، اکنون هنگام تصمیم‌گیری با گزینه‌های انتخابی و مشخصات اغواکننده بیش‌تری سروکار داریم.

انتظار می‌رود همانند آی‌فون‌های سال 2018، تعداد گوشی‌های سری گلکسی S10 سامسونگ در سال 2019 نیز از 2 دستگاه به 3 دستگاه افزایش پیدا کند. این موضوع برخلاف رویه سال جاری است که ناچارا بایستی از میان اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس یکی را انتخاب نماییم. بر اساس شایعات، تولید نسخه سوم گلکسی S10 نیز در دستور کار خواهد بود. خبر خوب این‌که موجودیت‌های دنیای سامسونگ نمی‌توانند کاملا سردرگم‌کننده باشند.

سال 2018 ابهاماتی را برای خریداران آی‌فون ایجاد کرده است. با وجود عرضه آی‌فون XR، شاخص قدیمی “هرچه بزرگ‌تر؛ بهتر” دیگر اعمال نمی‌شود. با این‌همه هندست مذکور از نمایشگری بزرگ‌تر نسبت به آی‌فون XS بهره می‌گیرد. اگرچه این صفحه‌نمایش از نمونه موجود در آی‌فون XS مکس کوچک‌تر بوده و قیمت آن نیز ارزان‌تر است. با این‌حال به منظور قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر دستگاه از دوربین پشتی دوم نیز محروم خواهید شد.

apple-iphone-xr-hands-on-0-1-e1540381194865 گلکسی S10 می‌تواند برزخ آی‌فون را پشت سر بگذارد

همچنین آی‌فون XR از نمایشگری متفاوت استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش با وجود اندازه بزرگ‌تر، رزولوشن پایین‌تری دارد و از فناوری LCD در عوض اولد بهره می‌گیرد. در مقطع کنونی نادیده گرفتن اختلاف قیمتی 250 دلاری میان آی‌فون XR و آی‌فون XS دشوار خواهد بود. از نظر شما کدام‌یک از شاخص‌های اندازه، قیمت، فناوری دوربین و … اهمیت بیش‌تری دارند؟

پرچم‌دار سال 2019 سامسونگ احتمالا فرآیند تصمیم‌گیری سرراست‌تری را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌های سه‌گانه این هندست از جنبه قیمت، ابعاد و مشخصات با مقیاسی نسبتا مرسوم عرضه خواهند شد.

هندست جانشین گلکسی S9 پلاس با نام گلکسی S10 پلاس در صدر فهرست قرار گرفته و احتمالا از نمایشگری به بزرگی 6.44 اینچ بهره خواهد برد. نسخه دیگر گلکسی S10 از نمایشگر 5.8 اینچی با لبه‌هایی خمیده مشابه گلکسی S9 استفاده نموده و در میانه لیست جای می‌گیرد. نهایتا گفته شده که سامسونگ، مدل ابتدایی هندست را در قالب یک نسخه مسطح عرضه خواهد کرد.

نسخه ابتدایی گلکسی S10 نیز از نمایشگر 5.8 اینچی استفاده می‌کند؛ اما این گوشی فاقد نمایشگر منحنی سوپر آمولدی است که سامسونگ آن‌را همراه با فناوری جدید نمایشگر بی‌کران خود عرضه می‌کند. همزاد خمیده این هندست احتمالا از نمایشگری با ابعاد مشابه و قیمتی بالاتر برخوردار خواهد بود. دو هندست مجهز به نمایشگر خمیده ظاهرا با دوربین‌های خود متمایز می‌شوند.

samsung-galaxy-s9-61-1-e1540381298107 گلکسی S10 می‌تواند برزخ آی‌فون را پشت سر بگذارد

انتظار می‌رود که نسخه پایین‌رده گلکسی S10 با یک دوربین پشتی منفرد عرضه شود؛ در حالی‌که مدل میان‌رده این پرچم‌دار با 2 دوربین پشتی و بزرگ‌ترین گوشی نیز با 3 دوربین در پشت دستگاه ارایه خواهند شد. بر اساس اطلاعات فاش‌شده قبلی، اسمارت‌فون بزرگ گلکسی S10 پلاس از 2 دوربین در جلوی گوشی بهره می‌گیرد. یکپارچگی یکی از دوربین‌های جلویی با نمایشگر در آینده مشخص خواهد شد. با این‌حال می‌دانیم که سامسونگ مشغول کار بر روی این فناوری است.

به منظور تسهیل کار می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد؛ خصوصا زمانی‌که شما در زمینه فروش گوشی با هندست‌های متعدد دیگری رقابت می‌کنید. کار اپل در مقایسه با سامسونگ و سایر رقبای خود اندکی آسان‌تر است؛ چرا که در صورت مراجعه به فروشگاه جهت خرید یک آی‌فون جدید، حتی با وجود 3 گزینه انتخابی پیش روی شما همچنان حداقل یک فهرست نسبتا کوتاه را در اختیار خواهید داشت. با این‌حال گلکسی S10 فراتر از پرچم‌داران سایر رقبا ظاهر خواهد شد و وفاداری به این هندست ضرورتا نمی‌تواند در حد و اندازه برند و سیستم‌عامل اپل باشد. از این منظر، ادامه بررسی ویژگی‌های احتمالی گلکسی S10 و S10 پلاس در واقع کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

نوشته گلکسی S10 می‌تواند برزخ آی‌فون را پشت سر بگذارد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.