گلکسی S8 دارای یک ویژگی مخفی برای ساخت فایل‌های گیف است

گلکسی S8 دارای یک ویژگی مخفی برای ساخت فایل‌های گیف است

همان گونه که در جریان هستید هر دو گوشی گلکسی S8 و S8 پلاس سامسونگ دارای پنل‌های اج هستند. ظاهرا یک ویژگی مخفی در این پنل وجود دارد که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ساختن فایل‌های گیف خوشحال‌کننده باشد.

پنل‌های اج را می‌توان نوعی صفحه اضافی اما کاربردی دانست که در کنار نمایشگر اصلی قرار دارند و با کشیدن دست خود بر روی آن‌ها می‌توان از برخی ویژگی‌ها استفاده نمود. پنل‌های اج به طور پیش‌فرض شامل کلیدهای میان‌بر برنامه، کارها و پنل مخاطبان است اما یک پنل دیگر نیز در گلکسی S8 به صورت مخفی در بخش smart select وجود دارد که ماشین ساخت گیف نام دارد. البته این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید مراحل کوتاهی را برای راه‌اندازی آن انجام داد. پس از راه‌اندازی این بخش شما می‌توانید فایل‌های گیف موردنظر خود را بسازید.

برای فعال کردن این قابلیت ابتدا باید به منوی تنظیمات گوشی (setting) و سپس بخش تنظیمات صفحه نمایش (Display) بروید. در این بخش به سراغ گزینه صفحه اج (Edge screen) بگردید و با لمس آن در پنجره جدیدی که باز می‌شود تیک مربوط به Smart Select را مانند تصویر زیر فعال کنید.

 

همه چیز تمام است. به این ترتیب زمانی که تصمیم به ساخت فایل گیف از یک ویدیو گرفتید از طریق منوی اج گوشی، بخش Smart Select را انتخاب کرده و آن را تبدیل به فایل گیف کنید. دکمه قرمز رنگ گیف را لمس کرده و پس از این که اندازه ویدیو را مشخص کردید دکمه ضبط را فشار دهید.

شما می‌توانید فایل‌های گیف را با هر کیفیتی تا 15 ثانیه ساخته و ذخیره کنید. ضمن آن‌که فایل‌های گیف ساخته شده قابل ویرایش هستند. این طور که به نظر می‌رسد سامسونگ با اضافه کردن ویژگی‌های جدید به پنل‌ اج تصمیم گرفته که این پنل‌ها را کاربردی‌تر کند تا علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، بتوانند کاربردهای متنوعی نیز داشته باشند.

نوشته گلکسی S8 دارای یک ویژگی مخفی برای ساخت فایل‌های گیف است اولین بار در پدیدار شد.