گوشی‌های آنر ۹ و آنر V9 قابلیت قفل‌گشایی با تشخیص چهره را دریافت خواهند کرد

گوشی‌های آنر ۹ و آنر V9 (که در چین با نام آنر ۸ پرو شناخته می‌شود) آخرین دیویس‌های هواوی هستند که به نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ مجهز شدند. یکی از اصلی‌ترین معایب طراحی تمام صفحه در گوشی‌های آنر، فقدان حسگر اثر انگشت در بخش جلویی دستگاه بوده است اما راه‌حل جالب آنر این مشکل را تا حدودی حل کرد.

ظهور طراحی تمام صفحه و کمبود فضای کافی در بخش جلویی پنل‌ها باعث شده که تولیدکنندگان موبایل حسگر اثر انگشت را به پشت دستگاه‌ها منتقل کنند. با این حال، آنر برای این‌که عملیات تشخیص هویت را مناسب‌تر طراحی کرده باشد، تصمیم گرفت که قابلیت قفل‌گشایی با تشخیص چهره را به برخی از گجت‌های خود اضافه کند.

ظاهرا گوشی‌های آنر ۹ و آنر V9 نیز به‌زودی این قابلیت را دریافت خواهند کرد تا استفاده از آن برای کاربران فراهم شود. مدیر آنر، آقای ژانگ مینگ در ویبو تایید کرد که هر دو گوشی نام‌برده شده این قابلیت را دریافت خواهند کرد. علی‌رغم آن‌که زمان دقیق عرضه این به‌روزرسانی مشخص نشده، اما از صحبت‌های آقای مینگ می‌توان حدس زد که این اتفاق به‌زودی رخ خواهد داد.

این قابلیت نرم‌افزاری با آن‌چه در آی‌فون X دیده بودیم متفاوت است. در واقع امنیت نمونه موجود در پرچمدار اپل به دلیل وجود یک سنسور سخت‌افزاری به مراتب بالاتر از نمونه‌های نرم‌افزاری کنونی است. با این حال چنین سیستمی سرعت خوبی در قفل‌گشایی داشته و روش مناسبی برای آنلاک کردن گوشی به شمار می‌رود.

نوشته گوشی‌های آنر ۹ و آنر V9 قابلیت قفل‌گشایی با تشخیص چهره را دریافت خواهند کرد اولین بار در پدیدار شد.