گوشی‌های سری آی‌فون ۱۲ اپل در روز ۲۲ مهرماه معرفی خواهند شد

شرکت اپل دعوت‌نامه‌های مربوط به رویداد آنلاین آینده خود را ارسال نموده است. این رویداد در روز سه شنبه 13 اکتبر (22 مهرماه) ساعت 10 صبح به وقت منطقه اقیانوس آرام برگزار خواهد شد. این مراسم مهم در Apple Park برگزار شده و دقیقا همانند 2 رویداد پیشین کمپانی به‌صورت آنلاین پخش خواهد شد.

این دعوت‌نامه مطابق روال معمول شامل تصویری با اشکال مبهم همراه با لوگوی اپل است. عبارت “Hi, Speed” به‌عنوان برچسب نوشته این تصویر در نظر گرفته شده است. طی سالیان گذشته بسیاری از افراد به‌دنبال دستیابی به فهمی عمیق‌تر از پس‌زمینه این تصاویر بوده‌اند؛ اما در این راستا به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده‌اند.

در حال حاضر حقیقتا نمی‌توان از هیچ چیز اطمینان داشت؛ زیرا دعوت‌نامه صادر شده به هیچ‌گونه جزئیاتی اشاره نکرده است. با این‌حال با توجه به زمان برگزاری این رویداد عدم معرفی مدل‌های جدید آی‌فون در جریان برگزاری مراسم آینده یقینا مایه تعجب خواهد بود. البته معرفی نخستین دستگاه مک با تراشه‌های بومی اپل یکی دیگر از سناریوی مهم احتمالی طی سال جاری محسوب می‌شود. بر اساس شایعات پیشین تا پایان سال جاری حداقل 1 مدل کامپیوتر مک با چنین مشخصه‌ای عرضه خواهد شد و رویداد آینده کمپانی زمان مناسبی برای انجام این‌کار خواهد بود. متن برچسب تنظیم شده روی دعوت‌نامه نیز هماهنگی جالبی با این موضوع دارد؛ زیرا سرعت نیمه‌هادی ساخت اپل نیز بهبود قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

همچنین انتظار می‌رود که امسال شاهد معرفی محصولات صوتی جدیدی از جانب اپل باشیم. پیش‌تر شایعاتی پیرامون عرضه هدفون‌های بی‌سیم فول‌سایز و اختصاصی اپل منتشر شد. همچنین غول کوپرتینویی اخیرا فروش محصولات صوتی Sonos، بوز و لاجیتک را در فروشگاه‌های خود متوقف نموده است؛ اقدامی که از عرضه قریب‌الوقوع محصولات صوتی جدید اپل حکایت دارد. همچنین ورژن کوچک‌تر هوم‌پاد نیز احتمالا با محصول ساخت کمپانی Sonos جایگزین خواهد شد.

با برگزاری رویداد آتی اپل در هفته آینده تمامی ابهامات برطرف خواهند شد.

نوشته گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل در روز 22 مهرماه معرفی خواهند شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.