گوشی‌های شیائومی به‌زودی دارای اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر تمام صفحه خواهند شد

فناری استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۸ و روی گوشی‌های اندرویدی مرسوم شده بود. آن سال‌ها هیجان چنین محصولات بالا بوده و به‌عنوان یک فناوری مدرن به چنین مواردی نگاه می‌شد. بعدها و برحسب تجربه مشخص شد که همچنان استفاده از حسگر انگشت روی دکمه پاور گزینه بهتری است و سرعت بالاتری می‌تواند نسبت به حسگر زیر صفحه نمایش داشته باشد. البته، استفاده از این حسگر زیر صفحه نمایش همچنان مدرن‌تر بوده و گزینه ویژه‌ای است است که اکثر گوشی‌های پرچم‌دار بازار از آن استفاده می‌کنند. این فناوری مدتی است که پیشرفت خاصی نکرده است، چرا که نوآوری در اثر انگشت هنوز به مرحله‌ای از تکامل نرسیده است که بتوان از آن در چنین موقعیتی استفاده کرد.

اخیرا، پایگاه داده ملی ثبت اختراع در چین، فاش کرده است که شیائومی پتنت‌های جدیدی برای استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش ثبت کرده است. گویا این فناوری جدید بهتر از گزینه‌های فعلی در بازار است و می‌تواند سرعت و دقت بهتری داشته باشد. در چنین شرایطی، خرید گوشی شیائومی در مدل‌های مختلف می‌تواند ارزش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. گوشی‌های شیائومی همواره به ارائه قابلیت‌های فنی بالا با هزینه مناسب‌تر معروف بوده‌اند و اضافه شدن چنین چیزی، می‌تواند ارزش محصولات این کمپانی را بیشتر کند.

مزایای فناوری اثر انگشت زیر صفحه نمایش

این فناوری جدید، سبب می‌شود که حسگر اثر انگشت در هر قسمت از صفحه نمایش قابل استفاده باشد. با خرید گوشی سامسونگ در مدل‌های مختلف، متوجه خواهید شد که موقعیت ثابتی برای خواندن اثر انگشت روی صفحه نمایش تعبیه شده است. اما گزینه‌ای که قرار است برای گوشی‌های شیائومی به کار برود، مربوط به کل صفحه خواهد بود. این خبر بسیار خوبی است که بالاخره می‌تواند فناوری مورد نظر ما را با پیشرفت شگرفی روبرو سازد. چرا که دیگر لازم نیست چندین بار برای باز کردن قفل گوشی خود تلاش کنید. همان‌طور دیگر نیازی نخواهد بود که انگشت خود را دقیقا روی اسکنر زیر صفحه نمایش قرار دهید.

در پتنت جدیدی که برای گوشی شیائومی ثبت شده است، این کمپانی نحوه عملکرد این فناوری را به‌صورت کامل بیان می‌کند. گویا از یک آرایه استفاده شده است که از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز در زیر صفحه نمایش لمسی خازحی و بالای صفحه نمایش معمولی آمولد بهره می‌برد. آرایه گیرنده‌های نور مادون قرمز در بالای فرستنده‌های نور LED مادون قرمز قرار خواهند گرفت. همه فرستنده‌ها و گیرنده‌های نور LED مادون قرمز هم که در بالا ذکر شدند، بلوک‌های اصلی برای اسکنر اثر انگشت تمام صفحه خواهند بود. با خرید آیفون 13 پرو مکس متوجه خواهید شد که پرچم‌دار کمپانی اپل هم تاچ آی دی را حذف کرده است و به جای آن از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند.

نبود سنسور اثر انگشت با خرید آیفون 13 پرو مکس

نبود تاچ آی دی سبب شده است که روند باز کردن قفل صفحه نمایش به‌صورت بیومتریک به‌صورت کند و با ایمنی کمتری برای آیفون اتفاق بیفتد. برای رهایی از این قضیه، در آینده می‌توانید با خرید گوشی شیائومی از این فناوری مدرن بهره ببرید. احتمالا کمپانی کره‌ای نیز به فناوری جدید خود دست پیدا خواهد کرد و می‌توانید با خرید گوشی شیائومی در مدل‌های میان‌رده و بالارده، از چنین امکان سریع و دقیقی استفاده کنید. نحوه کار فناوری خاص شیائومی را در ادامه مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم.

با خرید گوشی شیائومی وقتی که کاربر می‌خواهد اثر انگشت خود را روی صفحه اسکن کند، صفحه را با انگشت خود لمس خواهد کرد. صفحه لمسی خازنی هم لمس، موقعیت و شکل نوک انگشت را ثبت می‌کند. سپس مجموعه‌ای از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز، نور را از صفحه خارج می‌کند. توجه داشته باشید که فرستنده‌های نور LED اطراف در این حالت روشن نخواهند شد و سنس کردن اثر انگشت با سرعت و دقت بالا انجام می‌شود. در واقع، تنها شکل و موقعیت نوک انگشت بررسی شده و داده‌های آن برای بررسی بیومتریک به واحد پردازش ارسال خواهد شد. در مرحله بعد، نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشت، منعکس خواهد شد و به گیرنده‌های نور مادون قراز می‌رسد.

سپس، از داده‌های سرعت نور مادون قرمز استفاده شده و برای ترسیم کانتور اثر انگشت از آن استفاده می‌شود. در نهایت جزئیات بسیار خوبی از اثر انگشت ذخیره‌شده شما با این طرح مقایسه شده و بررسی می‌شود که آیا کاربر همان کاربر ذخیره شده است یا خیر. در صورت صحت، کاربر می‌تواند قفل گوشی هوشمند خود را از قسمتی از صفحه نمایش باز کند. این فناوری را می‌توانید با فناوری فعلی مقایسه کرده و به تفاوت‌های آن دست پیدا کند. در صورتی که پیاده‌سازی آن به درستی صورت بگیرد، با خرید گوشی شیائومی در آینده می‌توانید از به‌روزترین فناوری اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره ببرید.

ثبت پتنت مشابه توسط هوآوی در سال ۲۰۲۰

اگر بیاد داشته باشید، هوآوی هم در سال ۲۰۲۰، پتنت مربوط به فناوری اثر انگشت تمام صفحه خود را در بازارهایی مانند چین، اروپا، ایالات متحده، ژاپن، کره و هند ارائه کرده بود. هنوز مشخص نیست که این فناوری می‌تواند با فناوری شیائومی تداخل داشته باشد یا خیر. اگر شیائومی موفق به ثبت این پتنت شود، احتمالا تحریم‌های اعمال شده روی هوآوی بوده است که امکان چنین موضوعی را به ثبت رسانده است. امیدوار هستیم که در آینده بتوانیم با خرید گوشی شیائومی در مدل‌های مختلف بتوانیم از چنین قابلیت مهمی استفاده کنیم. سیستم تشخیص چهره هنوز در مرحله‌ای قرار ندارد که کاربران بتوانند از سرعت و امنیت آن اطمینان حاصل کنند و هنوز هم سنسور اثر انگشت می‌تواند نقش مهمی در بازار داشته باشد.

سنسور اثر انگشت تنها برای عبور از صفحه قفل گوشی کاربرد ندارد و برنامه‌های زیادی مانند اپلیکیشن‌های بانک می‌توانند از آن برای تایید هویت کاربران استفاده کنند. بنابراین، با خرید گوشی شیائومی می‌توانید امنیت بهتری از کارکرد با این برنامه دریافت کنید. اپ‌های مختلف می‌توانند برای لاگین ساده‌تر از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کنند. با این کار، دیگر نیازی به کاربرد سنسور روی دکمه پاور یا پشت گوشی نخواهد بود و طراحی گوشی‌ها می‌تواند ساده‌تر و زیباتر از گذشته شود.

خرید آسان و به‌صرفه گوشی هوشمند از مقداد آی تی

اگثر قصد خرید گوشی هوشمند دارید، می‌توانید از فروشگاه مقداد آی تی به‌عنوان یک گزینه عالی استفاده کنید. خرید آیفون 13 پرو مکس در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها در این سایت فراهم شده است و حتی امکان خرید اقساطی را نیز به شیوه‌های مختلف خواهید داشت. از مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی تا ۱ ترابایتی این گوشی هوشمند در مقداد آی تی موجود شده است و حتی می‌توانید به رنگ جدید این سری یعنی آبی سیرا هم دسترسی پیدا کنید.

در کنار آن، خرید گوشی هوشمند سامسونگ در مدل‌های مختلف مانند سری پرچم‌دار S21 و S22 فراهم شده است و در صورت علاقه‌مندی، می‌توانید به سراغ‌شان بروید. خرید گوشی هوشمند در هر دوره‌ای از زندگی ما تبدیل به نیازی اساسی شده است و باید هر چند سال یک‌بار، نسبت به تعویض و استفاده از یک مدل بهتر اقدام کنید. خرید مدل‌های پرچم‌دار از برندهایی مانند سامسونگ، اپل و شیائومی سبب می‌شود که سال‌های بیشتری بتوانید از آن‌ها استفاده کرده و از کیفیت آن‌ها هم رضایت کافی داشته باشید. با خرید گوشی شیائومی قیمت پایین‌تری نسبت به دو مدل دیگر خواهید پرداخت و می‌توانید همان مشخصات بالا و پرچم‌دار را دریافت کنید.

کیفیت عالی گوشی هوشمند شیائومی

گوشی‌های چینی شیائومی چیزی کم و کسر ندارند و همان رابط کاربری ویژه همراه باپردازنده قدرتمند، دوربین عالی و ترکیب منحصربه‌فرد امکانات را برای شما خواهند داشت. در صورتی هم که به گوشی‌های لاکچری و لوکس علاقه دارید، با خرید آیفون 13 پرو مکس می‌توانید سال‌ها نیاز خود را به خرید گوشی جدید رفع کنید. سامسونگ همیشه تبحر خاصی در طراحی صفحه نمایش قدرتمند داشته است و امسال هم با S22 موفق شده است که همین روال عالی را تکرار کند. شما با خرید گوشی سامسونگ این فرصت را خواهید داشت که از پشتیبانی عالی نرم‌افزاری برخوردار شده و حتی بهتری بازی‌های روز دنیا را هم اجرا کنید.

گوشی‌های شیائومی در طول سال‌های گذشته به‌خوبی توانسته است که در بازارهای آسیایی و اروپایی عملکردی فوق تصور از خود نشان داده‌اند. دلیل این امر هم کاملا مشخص است. شما گوشی‌های شیائومی را با همان تراشه قدرتمند اسنپ دراگون، همان دوربین‌های عالی و همان صفحه نمایش با کیفیت دریافت خواهید کرد و دیگر نیازی به خالی کردن حساب بانکی خود ندارید. با یک هزینه مناسب‌تر، می‌توانید امکانات مشابهی را دریافت کنید و بسیاری از خریداران جهان از این موضوع استقبال کرده‌اند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته گوشی‌های شیائومی به‌زودی دارای اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر تمام صفحه خواهند شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.