گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش منعطف و قابل تا کردن به‌زودی راهی بازار می‌شوند

2525royale-flexible-displays گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش منعطف و قابل تا کردن به‌زودی راهی بازار می‌شوند

پیش از این گوشی‌هایی با صفحه نمایش انعطاف پذیر را در محصولات گلکسی سامسونگ دیده بودیم. گوشی G Flex ال‌جی در سال ۲۰۱۳ و همچنین تلویزیون‌های اولد این شرکت کره‌ای که شاهد انتشار آن در نمایشگاه CES سال جاری بودیم، نمونه‌های دیگری از محصولاتی با صفحه نمایش‌های انعظاف‌پذیر هستند. با این وجود هنوز هم به صورت رسمی اسمارت‌فونی با صفحه نمایش خم‌شدنی و انعطاف‌پذیری کامل ندیده‌ایم.

شرکت کوچکی واقع در فرمونت کالیفرنیا تحت عنوان Royole امیدوار است که به این موضوع نزدیک شده باشد. این شرکت در حال گسترش صفحه نمایش فوق باریکی با ضخامت ۰.۱ میلی‌متر است که خم می‌شود، تا می‌خورد و حتی در باد به حرکت در می‌آید. این صفحه نمایشگر قابلیت تعبیه بر روی گوشی‌های هوشمند را نیز دارد.

flexible-phone-2 گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش منعطف و قابل تا کردن به‌زودی راهی بازار می‌شوند

طراحی Royole از هندستی با قابلیت خم شدن به صورت دستگاهی بسیار نازک است که می‌تواند به دور مچ دست پیچیده شود. اگرچه نمونه‌های اولیه این محصول تا به امروز آماده نشده‌اند، اما سران شرکت قول رونمایی از آنها در کنفرانس IFA برلین که از هفته بعد آغاز به کار خواهد کرد را داده‌اند. این کانسپت می‌تواند مسیر جدیدی را در سیر تحول گوشی‌های هوشمند ایجاد کند و همان راه‌حلی باشد که با وجود افت فروش این محصولات، شرکت‌ها به دنبال آن هستند. به عنوان مثال سامسونگ نیز اعلام کرده است در اقدامی مشابه به دنبال تولید صفحه نمایش‌های نشکن اولد خواهد بود که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی خواهند داشت.

اگرچه مقر اصلی شرکت Royole در کالیفرنیا قرار دارد، اما کارخانه‌هایی نیز در چین قرار دارند و این شرکت سعی در همکاری با دیگر شرکت‌ها دارد تا صفحه نمایش‌های خود را بر روی هر چیزی کار گذارد؛ از لباس و ماشین تا اسپیکرهای هوشمند. امکان خرید برخی از محصولات شرکت، ماند کلاه‌هایی با صفحه نمایش، به قیمت ۹۰۰ دلار هم اکنون وجود دارد. همانطور که گفته شد برخی دیگر از محصولات مانند گوشی‌هایی که به دور مچ دست پیچیده می‌شوند نیز در حال گسترش است و شرکت به زودی آماده تولید آنها خواهد شد. برخی از افراد که از نزدیک با صفحه نمایش‌های این شرکت تماس داشته‌اند، آنها را بسیار روشن توصیف می‌کنند. گفته می‌شود چگالی این محصولات ۲۰۰ تا ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ است.

2539royale-flexible-displays گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش منعطف و قابل تا کردن به‌زودی راهی بازار می‌شوند

گفتنی است پیش از این نیز شاهد ارایه کانسپت‌هایی از گوشی‌های هوشمند به اصطلاح پیچیدنی بوده‌ایم. در سال ۲۰۱۶ لنوو تصاویری از هندست CPlus خود را منتشر کرد که قرار بود با هدفی مشابه وارد بازار شود. با تلفیق امکانات گوشی‌های هوشمند و قابلیت حمل گجت‌های پوشیدنی، این گوشی در صدد آن بود تا کاربر قادر باشد با لمس صفحه نمایش به کنترل آن بپردازد. حتی در آن زمان نیز بحث مربوط به برقراری ارتباط و صحبت از طریق این گوشی مطرح شده بود.

علاوه بر شرکت‌های Royole و لنوو، در این خصوص به نام شرکت‌های بزرگ‌تری نیز بر می‌خوریم که در حال کلنجار با این ایده هستند. بنا بر گزارش‌های موثق در این روزها شرکت‌های سامسونگ و هواوی هر دو به دنبال کار بر روی تولید گوشی‌هایی خم‌شدنی هستند. گفته می‌شود این هندست‌ها دارای دو صفحه نمایش کنار هم هستند که به وسیله لولایی به هم متصل شده‌اند؛ چیزی شبیه به Axon M محصول تولیدی شرکت ZTE.

Canceled-Samsung-foldable-phone-prototype-appears-resembles-the-ZTE-Axon-M گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش منعطف و قابل تا کردن به‌زودی راهی بازار می‌شوند

با وجود همه این تلاش‌ها برای تولید صفحه نمایش خم‌شدنی و در نهایت ارایه اسمارت‌فون‌هایی با این قابلیت، می‌توان ادعا کرد شاید گوشی‌های خم‌شدنی نزدیک‌تر از آن چه که ما فکر می‌کنیم هستند و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه محصولات متنوعی از این دست خواهیم بود.

نوشته گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش منعطف و قابل تا کردن به‌زودی راهی بازار می‌شوند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.